Personalia

Mondelēz International ogłasza zmianę na stanowisku dyrektora zarządzającego w Polsce i krajach bałtyckich

1 października Marcin Dobrock obejmie stanowisko dyrektora zarządzającego w Polsce i krajach bałtyckich w firmie Mondelēz International. W nowej roli zastąpi dotychczasowego dyrektora zarządzającego, Janusza Idczaka.

Marcin Dobrock z firmą związany jest od dziesięciu lat. Przez ostatnie 2 lata pełnił rolę dyrektora kategorii meals na Europę Południową. Do której tej należą m.in. takie marki, jak Philadelphia. Przez blisko dekadę związany był z europejską centralą Mondelēz International w Szwajcarii. Zarządzał regionalnym zespołem ds. innowacji w kategorii czekolady oraz działem licencjonowania.

To doświadczony manager europejskiej branży FMCG, z ponad 15-letnim stażem zawodowym. Doświadczenia zawodowe nowego dyrektora obejmują również branżę konsultingową oraz pracę w Nestlé, gdzie odpowiadał za globalny marketing różnych marek słodyczy w kanale duty free.

Zdecydowaną większość jego kariery zawodowej stanowi praca w międzynarodowym środowisku w Europie, Azji, Ameryce czy na Bliskim Wschodzie. Pracował m.in. rok we Włoszech oraz pół roku w krajach Ameryki Południowej. Najdłużej jednak związany jest ze zlokalizowaną w Szwajcarii europejską centralą Mondelēz International.

Absolwent Vrije University w Holandii oraz studiów Executive MBA z zakresu innowacji w przemyśle spożywczym w Copenhagen Business School.

Janusz Idczak pełnił funkcję dyrektora zarządzającego w Polsce przez ostatnie 2,5 roku. Z Mondelez/Kraft Foods związany był jednak przez niemal całą, trwającą już blisko 20 lat karierę w branży FMCG. Odegrał kluczową rolę w wielu projektach i transformacjach będących częścią strategii wzrostu i rozwoju firmy. Należały do nich m.in. przejęcie firmy Stollwerck, fuzje z Lu oraz z Cadbury czy odłączenie od Mondelez biznesu kawowego.

W czasie jego zarządzania firma utrzymała i wzmocniła pozycję lidera w kategorii ciastek markowych i czekolady w Polsce. Weszła także w kategorię gum do żucia dzięki rozwojowi marki Halls. Dobrze rozwijał się bałtycki oddział, jak i kanały sprzedaży na obu rynkach. Firma angażowała się w szerokozasięgowe kampanie marketingowe, jak np. „Milka. Sercem z naszymi”.

Dodatkowe wsparcie otrzymały marki lokalne, m.in. flagowa bałtycka Karuna, Prince Polo czy Delicje. Rosły w siłę także inicjatywy z zakresu odpowiedzialnego pozyskiwania surowców. Europejskim programem Harmony, gwarantującym pszenicę do produkcji ciastek pochodzącą ze zrównoważonych upraw, objęta została fabryka w Płońsku (jako pierwsze marki Lubisie i Delicje).



Reklama