Personalia

Michał Glapiński i Edyta Kotowicz partnerami zarządzającymi w platformie Foap.com

Do zarządu globalnej platformy UGC/CGC Foap.com dołączają: Michał Glapiński jako chief strategy & growth officer/managing partner oraz Edyta Kotowicz jako executive creative director/managing partner. Będą współtworzyli zarząd z obecnym CEO Foap, Mateuszem (Mattem) Zybaczyńskim, który od 2018 r. przewodzi organizacji.

Globalna platforma i aplikacja Foap.com działa w obszarze produkcji materiałów wideo oraz zdjęć opartych na tzw. UGC/CGC (user generated content/creators generated content). Oferuje współpracę oraz tworzenie materiałów z kreatorami zarówno w modelu SaaS, jaki i typowo agencyjnym, wliczając w to cały proces kreatywno-strategiczny. Zrzesza ponad 4,5 mln twórców w USA, Europie i Azji. Obecnie ma ponad 40 stałych pracowników oraz licznych partnerów na różnych kontynentach. Główna siedziba firmy znajduje się w Warszawie. Dodatkowo Foap prowadzi operacje w Zurichu, Miami i Indonezji. Głównymi udziałowcami są szwajcarski fundusz SafeCore, członkowie zarządu oraz prywatni inwestorzy.

Michał Glapiński

Współtwórca sukcesu (2006–2014) jednej z największych agencji digital w Europie Środkowej – Interactive Solutions sprzedanej Grupie Publicis. Były dyrektor zarządzający w Saatchi & Saatchi. Współzałożyciel Brand New Galaxy i CEO Pathfinder 23. Po sprzedaży Brand New Galaxy Stagwell Group (2022) członek rady nadzorczej BNG.

Z Mattem współpracuję już prawie 2 lata. Jestem pod olbrzymim wrażeniem, jak rewolucyjne rzeczy mogą dziać się w świecie opartym na tzw. ekonomii twórców. To, jaką pozycję na globalnym rynku kreatywnym zajął Foap, zasługuje naprawdę na najwyższe słowa uznania. Nie mogłem przejść obok tak połączonych elementów. Bardzo się cieszę, że Foap staje się teraz naszym wspólnym projektem! – komentuje Glapiński.

Edyta Kotowicz

Liderka kreatywna nagradzana m.in. w konkursach Cannes Lions, Golden Drum i Clio. W latach 2016–2019 pełniła funkcję lidera Meta Creative Shop. Odpowiadała za kreowanie strategii i prowadzenie działań dla kluczowych klientów firmy w 28 krajach regionu CEE oraz za ekspansję platform Facebook i Instagram w tym rejonie. W latach 2018–2019 w Berlinie była odpowiedzialna za wdrażanie strategii Instagram First w krajach DACH. Jest również założycielką kilku start-upów o charakterze społecznym.

W 2016 r. odpowiadałam w Meta za wprowadzenie formatu Instagram Stories na rynki CEE. Już wtedy zobaczyliśmy, że wyniki tworzenia kreacji z twórcami przerastają nasze najśmielsze oczekiwania tego, co możliwe jest w kreacji i jak przekłada się to na KPI biznesowe. W kolejnych latach współtworzyłam strategie i kreacje oparte na tych insightach dla coraz większej rzeszy kluczowych klientów w CEE. Potem także Meta w DACH. Foap wyrósł na fenomenie ekonomii twórców i dlatego jestem zachwycona, mogąc uczestniczyć w jego globalnej ekspansji – zaznacza Kotowicz.

Foap działa od 2016 r. w USA, Europie i Azji dla największych światowych marek, w tym Coca-Coli, Heinekena, Ubera, Master Card czy Nivei. Jest wieloletnim partnerem biznesowym Mety oraz TikToka, a jednocześnie dostawcą treści w programie TikTok Creative Exchange w Europie. W ostatnich miesiącach został dołączony do listy globalnych agencji kreatywnych przez kilku międzynarodowych klientów. Stało się tak ze względu na zainteresowanie materiałami UGC/CGC tworzonymi na platformy TikTok & Meta (tzw. platform native content).

  • 1
Foap

Management platformy Foap: Michał Glapiński, Edyta Kotowicz, Mateusz Zybaczyński (fot. Hoodkevitz)

 



Reklama