0 1 0 0 0 4.08.2011 Martyna BieniasTesco da Internet za darmoPodążanie za postępem technologicznym w sieciach handlowych nie jest niczym dziwnym. Od czasu sukcesu Wal-Martu w logistyce wspomaganej komputerowo chyba nie ma sieci, która nie byłaby zainteresowana tym, jak efektywniej sprzedawać wykorzystując nowoczesne technologie. W Tesco w Wielkiej Brytanii testuje się udostępnianie bezpłatnego Wi-Fi klientom. I nie tylko to. handel detaliczny
0 1 0 0 0 5.04.2011 Anna DrabarzKlient kształtuje format, klienta kształtują emocje – i kryzysAktualny obraz polskiego handlu detalicznego jawi się osobliwie na europejskiej mapie sprzedaży. Kryzys ekonomiczny przemodelował zachowania konsumenckie, co stwarza dogodne warunki do przenikania się formatów, a przed słabo skonsolidowanym rynkiem stają już nowe wyzwania. Okazją do omówienia perspektyw polskiego handlu stał się kongres „Poland & CEE Retail Summit 2011”, który odbył się w dniach 24–25 marca br. w Warszawie. handel detaliczny
0 2 0 0 0 29.03.2011 DeloitteŚwiatowa branża detaliczna odrabia straty po kryzysieGlobalne firmy zajmujące się sprzedażą detaliczną wychodzą z kryzysu gospodarczego. Średnia zysków netto 250 największych na świecie detalistów wzrosła z 2,4 proc. w roku 2008 do 3,1 proc. w okresie od czerwca 2009 r. do czerwca 2010 r. Tylko jedna trzecia analizowanych firm z tego sektora odnotowała spadek sprzedaży – wynika z opublikowanego przez firmę doradczą Deloitte raportu „Leaving home. Global Powers of Retailing 2011”. Sektor będzie musiał sprostać jednak nowym wyzwaniom, jakie niesie za sobą globalizacja. Zmiany czekają także branżę w Polsce. handel detaliczny
0 3 0 0 1 22.02.2011 Anna DrabarzSiedem trendów głównych FMCGKonstatacja, że konsument wraz ze swymi preferencjami i potrzebami w stale zmieniającym się świecie również podlega transformacjom, nie jest odkryciem żadnej nieznanej wcześniej prawidłowości. Dla firm istotne pozostaje jednak to, co się zmienia i jak konsumenci adaptują swoje zachowania do nowych warunków. Kolejnym krokiem staje się wprzęgnięcie wytropionych trendów we własną strategię marketingową. O tym, w jaki sposób robi to Nestlé na rynku rosyjskim, mówił dyrektor komunikacji marketingowej tej firmy, Alain Duvaud, podczas ubiegłorocznego Russia Retail & Customer Loyalty Summit w Moskwie. handel detaliczny
0 3 0 0 2 3.11.2010 redakcjaŻabka – między agencją a franczyzą (część 2)W handlu detalicznym można konkurować na wiele sposobów. Oprócz przywództwa cenowego, jakości oferty czy multiformatowości – źródłem przewagi konkurencyjnej może być także model organizacyjny. Krzysztof Badowski, partner zarządzający w Roland Berger Strategy Consultants, podczas kongresu dotyczącego branży retail przedstawił w tym kontekście sukces rynkowy sieci sklepów Żabka. handel detaliczny
0 2 0 0 0 26.10.2010 redakcjaKonkurowanie modelem organizacyjnym (część 1)W handlu detalicznym można konkurować na wiele sposobów. Oprócz przywództwa cenowego, jakości oferty czy multiformatowości – źródłem przewagi konkurencyjnej może być także model organizacyjny. Krzysztof Badowski, partner zarządzający w Roland Berger Strategy Consultants, podczas kongresu dotyczącego branży retail przedstawił w tym kontekście sukces rynkowy sieci sklepów Żabka. handel detaliczny