0 1 0 0 0 23.08.2007 Tomasz GregorczykPorażka na własne życzenieCzy można stracić 30 milionów dolarów na jednym z najbardziej innowacyjnych i przyszłościowych trendów marketingowych? Wszystko wskazuje na to, że nawet taki budżet nie wystarczy, aby internetowa telewizja Budweisera, Bud.TV, przyciągnęła pożądaną liczbę widzów. Jakie błędy w założeniach popełnili jej twórcy i jakie zasady działania w Internecie zlekceważono, że tak doświadczonemu graczowi zdarzyła się taka wpadka? advertainment
0 1 0 0 0 21.12.2005 Joanna SobczykWirtualne światy gier komputerowych nowymi nośnikami reklamGry komputerowe to ogromny rynek dla reklamodawców. Nierzeczywiste światy można zapełniać produktami uwiarygodniającymi ich związek ze światem off-line. Gracze potrzebują poczucia, że znajdują się w środowisku podobnym do ich otoczenia, o ile oczywiście nie walczą z potworami z mieczami w rękach. Oprócz product placement w rozbudowanych grach projektuje się często proste gierki stanowiące dla produktu element kampanii PR albo interaktywnej gry-zabawy (advertainment). advertainment
0 1 0 0 0 31.07.2008 Patryk GutWyścigowe szaleństwo z Coke ZeroRyk silnika, pisk opon i rywalizacja. Nie da się zaprzeczyć, że większość mężczyzn dobrze reaguje na takie bodźce. Nic dziwnego, że twórcy reklam, chcąc przykuć uwagę tej grupy docelowej, tak chętnie posługują się formą wyścigów samochodowych. Przykładem może być kolejna gra promująca dietetyczną colę – „Coke Zero Rooftop Racer”. Atrakcji dla typowego przedstawiciela płci brzydkiej jest tu pod dostatkiem. advertainment
5 1 0 0 2 14.12.2011 Edyta ŻyrekAdwentowy kalendarz dla dorosłychZnana wielu konsumentom z dzieciństwa idea odliczania dni do Bożego Narodzenia została ciekawie zrealizowana na ulicach Paryża. Co prawda w mniej słodkim od tradycyjnego wydaniu, za to z mnóstwem elektronicznych gadżetów do wygrania. W okresie przedświątecznym 24 witryny sklepowe Sony zamieniły się w prawdziwy interaktywny kalendarz adwentowy, który swą zawartością kusi bynajmniej nie tylko najmłodszych klientów. advertainment
0 1 0 0 0 21.10.2003 Casper HaringPijana JoannaDiesel wykreował gwiazdę, polską piosenkarkę Joannę Zychowicz. To niebezpieczna gwiazda: za dużo pije i zachowuje się raczej obrzydliwie. Poza tym używa przemocy i obleśnie całuje. Kampania producenta dżinsów Diesel „It's Real” jako pomysłowy rodzaj reklamozabawy (advertainment). advertainment
18 1 0 0 2 20.03.2012 Edyta ŻyrekBitwa na smaki – i inne spektakle marek na ścianach budynkówSexy Shoarma czy Spicy Spanish? Mieszkańcy Utrechtu wzięli udział w interaktywnej batalii, której celem było wybranie najlepszego smaku chipsów Lay’s. Emocji i widowiskowości przedsięwzięciu dodawał fakt, że polem walki była fasada miejskiej kamienicy, a nagrodą dla pomysłodawcy zwycięskiego smaku – 25 tys. euro. advertainment