2 1 0 0 0 23.05.2011 Mariusz IgnarPuzzle z awatarówTwitter rządzi się swoimi prawami. Jego fundamenty to mikrokomunikacja (wiadomości nie dłuższe niż 140 znaków) oraz niechętne nastawienie wobec reklamy. Stanowi to nie lada wyzwanie dla chcących przeprowadzić w tym serwisie skuteczną akcję marketingową. Nie jest to jednak niemożliwe, jak pokazują przykłady kreatywnych kampanii mikroblogowych. advertainment
1 2 0 0 1 23.05.2011 Jacek SzlakW pogoni za czekoladkąKreatywne narzędzia promocji marek zwykle pojawiają się w Polsce z opóźnieniem w stosunku do światowych premier. Tak dzieje się szczególnie z kampaniami Axe, tak bywało też z kampaniami lodów Magnum. Tym razem interaktywna i pomysłowa gra promująca Magnum Double Chocolate pojawiła się nad Wisłą niemal równolegle z debiutem światowym. Zaprasza do polowania na czekoladki, a gracze sterują piękną modelką biegnącą przez strony, które powinny definiować konsumentkę Magnum. advertainment
6 3 0 0 8 21.01.2011 Paweł RadzimskiZareklamuj nam konto– Supcio, jestem Hubcio – mówi Super Hubert w reklamie Banku Millennium. Bohater amatorskiego spotu „Wyjątkowe spotkanie” zgarnął 16 tys. głosów i zwyciężył w konkursie Banku Millennium na najlepszą reklamę promującą konto internetowe. Akcja została przeprowadzona w serwisie YouTube, gdzie kanał konkursowy „180 tysięcy” został odwiedzony ponad 600 tys. razy. advertainment
1 5 0 0 7 3.11.2010 Karolina BąkPaczkobranie z nagrodamiKampania „Paczkobranie” to niepobity do tej pory rekord w przestrzeni polskiego Facebooka. Ponad 320 tys. internautów uległo poleceniu „Wskaż skrytkę i odbierz nagrodę w Paczkomacie”. Akcja zdobyła nagrodę jako najlepsza w kategorii marketing społecznościowy w konkursie Mixx Awards 2010 oraz nagrodę Best in Show za najlepszą kampanię w 2010 roku w tym samym konkursie. Oto jak prosta aktywność przyniosła sukces marce paczkomaty 24/7. advertainment
2 3 0 0 0 28.10.2010 Magdalena SzotPołaskoczesz, kopniesz czy nakarmisz?„Sekret polega na tym, aby szanować konsumenta. Zakłócasz bowiem jego życie. Każda reklama jest niechciana, a skoro już zamierzasz popsuć imprezę, to przynieś ze sobą szampana” – te słowa Bobiego Thackera z OfficeMax paryska agencja reklamowa Buzzman traktuje niczym credo. Dowodem na to jest opracowana przez nią najnowsza kampania korektorów marki Tipp-ex. advertainment
1 5 0 0 0 30.04.2010 Jakub MüllerZdmuchnij spódniczkęSeksistowska, niepoprawna politycznie – takie zarzuty pojawiają się w związku z każdą kampanią „Ché”, belgijskiego magazynu dla mężczyzn. Zarzuty są pewnie prawdziwe, tyle że sam przekaz idealnie trafia do ściśle określonej grupy docelowej tego specyficznego produktu. Dość powiedzieć, że pismo stało się liderem tamtejszego rynku. Z okazji okrągłej rocznicy istnienia magazynu zajęto się tematem urodzin, pozwalając każdemu internaucie sprawdzić pojemność płuc. Witajcie w lepszym świecie! advertainment