Wydatki marek na dużych influencerów spadły o 2/3 w ciągu dwóch lat. Powodem skierowanie uwagi na mikroinfluencerów
  • 0
  • 0
27.03.2019

Wydatki marek na dużych influencerów spadły o 2/3 w ciągu dwóch lat. Powodem skierowanie uwagi na mikroinfluencerów

Kwota, jaką marki skłonne są wydać na współpracę z wysokozasięgowymi influencerami, spadła o 2/3 w ostatnich dwóch latach – pokazuje badanie Rakuten Marketing. Brytyjskie brandy deklarują, że mogą zapłacić 25 tys. funtów za pojedynczy post na facebookowym profilu influencera. To spadek z 75 tys. funtów w 2017 r.

Wyniki wskazują też na odejście od tradycyjnych kampanii z celebrytami w kierunku mikroinfluencerów. Mowa tu o internetowych twórcach mających mniej niż 10 tys. obserwujących. Zmiana wynika z rosnącego sceptycyzmu wobec znaczenia influencer marketingu.

Ponadto zaostrzyły się regulacje dotyczące kampanii influencer marketingu. Doprowadziły do tego:

  • brak jasności co do sposobu mierzenia wyników kampanii,
  • obawy związane z nieprawdziwym ruchem na kontach influencerów,
  • brak jasnego oznaczania postów sponsorowanych, zauważony i podniesiony przez Competition and Markets Authority.

Pomimo obaw proporcja budżetów marketingowych przeznaczanych na kampanie z influencerami niemal podwoiła się w ciągu ostatnich lat. W 2019 r. ich udział osiągnął 40%.

Badanie Rakuten Marketing dotyczyło marek konsumenckich z branż takich jak moda, kosmetyki i podróże. Ujawniło, że brytyjscy reklamodawcy wydają obecnie ponad 800 tys. funtów rocznie na kampanie z influencerami na wszystkich platformach społecznościowych.

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone globalnie na próbie 3500 konsumentów i 700 marek.

Źródło: www.cityam.com

27 marca 2019

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
27.03.2019

Publicis Groupe Polska przekształca się w zintegrowaną platformę

Publicis Groupe w Polsce wprowadza zmiany w strukturze, które mają przyspieszyć i wzmocnić wewnętrzną współpracę wokół kluczowych potrzeb klientów. Ambasadorami nowego podejścia mają być liderzy Power of One, którzy będą integrować wiedzę z siedmiu obszarów kompetencyjnych Grupy. Na jej podstawie w ramach jednej platformy mają projektować najskuteczniejsze rozwiązania biznesowe dla klientów.