„Wybieramy prawdę” – kampania wizerunkowa Onetu
  • 1
  • 5
24.06.2019

„Wybieramy prawdę” – kampania wizerunkowa Onetu

24 czerwca ruszyła kampania wizerunkowa portalu Onet. Głównym tematem akcji są wartości i siła sprawcza prawdy w życiu każdego człowieka. Serwis będzie podkreślał m.in. zagrożenia związane z kreowaniem sztucznej rzeczywistości w wirtualnym świecie, fake newsami, uzależnieniem od wszelkiego typu ekranów czy przebywaniem w bańce informacyjnej.

Myślą przewodnią kampanii, którą prowadzi Onet, jest wyższość prawdy nad kłamstwem w każdym wymiarze życia. W relacjach koleżeńskich i rodzinnych, w kreowaniu własnego wizerunku w Internecie, niezależnie od wieku, płci czy statusu społecznego.

Na stronie prawda.onet.pl znajdują się treści redakcyjne przygotowane przez dziennikarzy portalu. Materiały dotyczą różnych dziedzin życia – prawdy i fałszu w sporcie, życiu codziennym i relacjach międzyludzkich, także w biznesie i polityce. W kampanię zaangażuje się cały zespół redakcyjny Onetu. Dziennikarze wszystkich działów będą pokazywać, jak odkrywali prawdę i jakie to przyniosło efekty.

Według Reuters Institute Onet jest pierwszym źródłem informacji online w Polsce oraz medium internetowym o największym zaufaniu. To dla nas ogromna radość, ale również odpowiedzialność. W zeszłym roku kampanią „100 lat, Polsko” zachęcaliśmy do szukania zgody w podzielonym społeczeństwie, pokazując, że więcej nas łączy, niż dzieli. 

Celem naszej nowej akcji jest wywołanie refleksji o prawdzie i kłamstwie, o tym, co jest realne, a co wymyślone, co jest faktem, a co fake newsem. Kłamstwo dotyczy każdego i na różny sposób dotyka ludzi. My chcemy wykorzystać siłę naszego medium i zachęcić do dyskusji na temat naszych zachowań zarówno w mediach społecznościowych, jak i w relacjach z bliskimi. Zachęcić do poszukiwania prawdy we własnym życiu oraz w przekazach medialnych. Kłamstwo jest często łatwiejsze, ale wierzymy, że tylko prawda może coś zmienić na lepsze – mówi Olga Korolec, dyrektor marketingu Ringier Axel Springer Polska.

Działania reklamowe prowadzone będą w telewizji, radiu, kinach, prasie oraz na nośnikach OOH. Spoty będą emitowane w kanałach grupy TVN, w TV Puls, na kanale Stopklatka oraz w Kino Polska, Zoom TV, Kino TV, a także w kinach sieci Cinema City, Multikino, Helios oraz we współpracy z Kinads.

Kampania obejmie stacje radiowe z grupy RMF, Polskie Radio, Złote Przeboje, Rock Radio. W akcję zaangażowane będą media należące do Ringier Axel Springer Polska – wszystkie serwisy internetowe oraz „Newsweek”, „Fakt”, „Przegląd Sportowy”, „Komputer Świat” i „Auto Świat”.

Prowadzone będą również działania niestandardowe. Wśród nich będą live photo, interaktywne grafiki, efekty AR do aparatu na Facebooku czy plansze 360°.

Kampanię przygotował dział marketingu i dział kreatywny Ringier Axel Springer Polska. Koncepcja kreatywna i jej realizacja – Bridge2fun. Media do kampanii kupił dom mediowy Starcom. Za produkcję odpowiadał dom produkcyjny Flota Filmowa.

  • 5

Radosny

3 tygodnie temu

Ha! Wybieramy prawdę*
* ale wybiórczo, napisaną tak, żeby potwierdzała nasze tezy.

Ciekawy

3 tygodnie temu

@Radosny: tylko twoja złośliwość, czy już hejt?

Andersen

3 tygodnie temu

@Ciekawy:
Nie znam się, to się wypowiem.
Onet reprezentuje dość charakterystyczny punkt widzenia, i można czasem odnieść wrażenie, że tej prawdy jest tam niewiele, albo jeśli jest, to obudowana sprecyzowanymi światopoglądowo interpretacjami.

Oczywiście nie ma w tym nic złego, każdy wydawca może mieć profil światopoglądowy, ale, jeśli reklamujesz się na "prawdzie"...

HiPhoto

2 tygodnie temu

Onet & prawda? Trudno o lepszą definicję oksymoronu!
Zupełnie jak w dowcipie: W Izwiestiach niet prawdy, w Prawdzie niet izwiestji."

24 czerwca 2019

22 czerwca 2019