Goethe-Institut inicjuje kampanię „Czytasz i wiesz” przeciw fake newsom
  • 1
  • 0
13.03.2019

Goethe-Institut inicjuje kampanię „Czytasz i wiesz” przeciw fake newsom

Jeszcze niedawno nikt o nich nie mówił. Dziś wydaje się, że są wszędzie – fake newsy. O co tu dokładnie chodzi? I jak oprzeć się medialnym manipulacjom, nie popadając przy tym w paranoję? Goethe-Institut zainicjował projekt „Czytasz i wiesz”, który ukazuje różne aspekty zagadnienia fake newsów i proponuje rozwiązania ułatwiające świadome korzystanie z mediów.

Fake news to rodzaj informacji medialnej, w której prawda miesza się z fałszem. Dzięki Internetowi taka informacja błyskawicznie rozchodzi się po całym świecie. Rozumiejąc mechanizmy rządzące fake newsami, możemy im przeciwdziałać.

Goethe-Institut wraz z Polityką Insight i Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego przygotował więc dossier pokazujące fake news w kontekście współczesnych mediów i nowych technologii – od różnic między plotką a fake newsem, przez fenomen reklamy natywnej, po manipulacje obrazami. Zebrano też praktyczne wskazówki, jak czytać, żeby nie dać się oszukać.

Projekt realizowany jest jednocześnie w Polsce, Czechach i na Węgrzech. Polscy partnerzy to Polityka Insight oraz Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Animacja została przygotowana przez Leniva Studio.

 

13 marca 2019

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
13.03.2019

Aflofarm zmniejsza budżet, lecz wciąż króluje wśród reklamodawców. W tle walka o pozycję wicelidera. Analiza Codemedia

Reklamodawcy z sektora farmacji w 2018 r., podobnie jak w latach poprzednich, aktywnie promowali swoje produkty. W ostatnich trzech latach wydatki reklamowe tej branży osiągały poziom 1 mld zł rocznie. Charakteryzowały się dodatnią, choć spadającą, dynamiką – wynika z szacunków domu mediowego Codemedia. W ubiegłym roku wśród reklamodawców w tym sektorze imponujący wzrost nakładów odnotował Natur Product Zdrovit. Liderem zaś niezmiennie pozostaje Aflofarm.

12 marca 2019

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
12.03.2019

„Don’t invest in Łódź!”. Kampania promocyjna miasta

„Don’t invest in Łódź!”. Z tym hasłem mogli spotkać się pasażerowie zagranicznych portów lotniczych, czytelnicy portali internetowych „The Wall Street Journal” czy „Bloomberg”, użytkownicy LinkedIna, a od 8 marca także widzowie stacji telewizyjnych CNN i BBC. Ruszyła kampania informacyjno-promocyjna miasta. Działania mają zachęcić prywatnych, międzynarodowych przedsiębiorców do inwestowania w Łodzi.