Świąteczna reklama Tyskiego z Dowborem i Koroniewską wywołała oburzenie. Jan Śpiewak zapowiada zawiadomienie prokuratury
  • 1
  • 9
8.11.2023 Aktualizacja:

Świąteczna reklama Tyskiego z Dowborem i Koroniewską wywołała oburzenie. Jan Śpiewak zapowiada zawiadomienie prokuratury

Reklama marki Tyskie o współpracy z Bankami Żywności wywołała oburzenie wśród widzów. Internauci podkreślają niewłaściwość łączenia piwa ze świętami i ubogimi wspieranymi przez Banki Żywności. Jan Śpiewak zapowiedział zgłoszenie kampanii do prokuratury za łamanie prawa w kwestii reklamy alkoholu.

Tyskie w ramach świątecznej kampanii przygotowało reklamę, w której zapowiada wsparcie Banków Żywności pięcioma milionami posiłków. Ambasadorami akcji są Joanna Koroniewska i Maciej Dowbor. Przekazanie środków ze strony marki nie jest powiązane z wynikami sprzedaży piwa.

Spot wzbudził dyskusję w internecie i mediach. Internauci i specjaliści zarzucają reklamie kojarzenie alkoholu ze świętami, nieszczerość intencji oraz niewłaściwe rozumienie społecznej odpowiedzialności biznesu.

Jak Śpiewak – publicysta, działacz społeczny i samorządowy, współtwórca Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze oraz fundacji Bezpieczna Polska dla Wszystkich – skrytykował markę i jej ambasadorów. Na swoim profilu na Facebooku zapowiedział zgłoszenie kampanii do prokuratury.

Komentarz Jana Śpiewaka opublikowany na Facebooku:

Małżeństwo Dowborów miało wybór: setki tysięcy złotych za reklamę piwa albo przyzwoitość i przestrzeganie prawa. Niestety wybrali to pierwsze.

Świąteczna kampania piwa, przebrana za akcję charytatywną rozdawania posiłków dla potrzebujących, zyskała ich (bardzo kosztowne) wizerunki. Ile z tych osób nie ma pieniędzy na jedzenie, bo rodzice wszystko przepili? Ile z tych osób nie może związać końca z końcem, bo stracili wszystko przez nałóg? Co się stanie, jeśli zaczniemy budować jeszcze więcej skojarzeń ze świętami i wielopakiem piwa?

Kartele alkoholowe chcą zbudować w nas konotację między świętami i wypoczynkiem z rodziną a piciem. Budować skojarzenia pomiędzy pomaganiem a piciem. Nie jest to tylko niemoralne, ale również stanowi przestępstwo. Dlatego nasza fundacja Bezpieczna Polska dla Wszystkich złoży zawiadomienie w tej sprawie do prokuratury.

  • Apelujemy do Dowborów, żeby przeprosili za udział w tej kampanii i przekazali fortunę, którą zarobili w jej ramach, na rzecz ofiar alkoholizmu.
  • Apelujemy do Biedronki, żeby zdjęła te koszmarne reklamy z drzwi swoich sklepów.
  • Apelujemy też do agencji reklamowych, żeby nie przyjmowały kampanii zlecanych przez kartele alkoholowe.

Jednocześnie będziemy walczyć o całkowity zakaz reklamy alkoholu w Polsce. Bez żadnych wyjątków.

Święta bez alkoholu to marzenie milionów Polaków. Dzisiaj święta kojarzą im się z traumą i cierpieniem. Publikuję historie tych ludzi u siebie na profilu i w wyróżnionych relacjach na Instagramie. Nie jesteście sami. Wszyscy podzielamy Wasze marzenie.

W poście aktywista publikuje także wypowiedzi ludzi, którzy w korespondencji z nim opisywali święta z alkoholem jako osobiste traumatyczne przeżycie.

  • 9
Jan Śpiewak komentuje kampanię Tyskiego

Jan Śpiewak komentuje kampanię Tyskiego

Świąteczna reklama Tyskiego z Dowborem i Koroniewską wywołała oburzenie

Świąteczna reklama Tyskiego z Dowborem i Koroniewską wywołała oburzenie

Świąteczna reklama Tyskiego z Dowborem i Koroniewską wywołała oburzenie
Świąteczna reklama Tyskiego z Dowborem i Koroniewską wywołała oburzenie
Świąteczna reklama Tyskiego z Dowborem i Koroniewską wywołała oburzenie
Świąteczna reklama Tyskiego z Dowborem i Koroniewską wywołała oburzenie
Świąteczna reklama Tyskiego z Dowborem i Koroniewską wywołała oburzenie
Świąteczna reklama Tyskiego z Dowborem i Koroniewską wywołała oburzenie
Świąteczna reklama Tyskiego z Dowborem i Koroniewską wywołała oburzenie

Joanna Koroniewska została poproszona o komentarz przez serwis Pudelek.pl

Odpowiedziała, że wzięła udział w kampanii, bo daje to możliwość pomocy na ogromną skalę. Podkreśliła, że bez dużych marek taki cel nie byłby do osiągnięcia. Przyznała, że właśnie aspekt pomocowy skłonił oboje ambasadorów do udziału. Nadmieniła również, że część wynagrodzenia za udział w kampanii przeznaczy na wsparcie Banków Żywności.

[aktualizacja]

Poprosiliśmy Kompanię Piwowarską (właściciela marki Tyskie) o komentarz. Udzieliła go nam Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej. Poniżej jego treść:

Marka Tyskie należąca do Kompanii Piwowarskiej zasiliła darowizną finansową Federację Polskich Banków Żywności. Dzięki niej organizacja ta będzie mogła w okresie świątecznym przekazać osobom potrzebującym żywność potrzebną do przygotowania 5 milionów posiłków. Ze wsparcia żywnościowego skorzystają podopieczni tej organizacji. Głównie rodziny wielodzietne, osoby bezrobotne, osoby w kryzysie bezdomności, osoby z niepełnosprawnościami, wychodzące z nałogów i wiele innych, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej.

Darowizna nie jest uzależniona od sprzedaży produktów marki Tyskie. Kompania Piwowarska poprzez tę inicjatywę zachęca konsumentów do wspierania działalności Banków Żywności i zaangażowania się w pomoc osobom, które nie mają wystarczających zasobów, aby zrealizować swoje potrzeby żywieniowe.

Kampania „Przejdźmy na TY przy wspólnym stole. 5 milionów posiłków dla potrzebujących” ma wymiar społeczny. Jej celem jest budowanie wśród odbiorców świadomości siły bliskich relacji, idei pomagania i dzielenia się oraz świadomości problemu niedożywienia w Polsce. Symbol kampanii to długi stół, który reprezentuje wspólne spożywanie posiłków, bliskość i radość z dzielenia się. To przy nim jesteśmy „na TY”, co dodatkowo podkreśla ogromną skalę pomocy, jaką Banki Żywności zapewniają swoim podopiecznym, wykorzystując środki finansowe przekazane przez markę.

Federacja Polskich Banków Żywności to organizacja niosąca od wielu lat pomoc najbardziej potrzebującym na bardzo dużą skalę. W 2022 r. Banki Żywności wsparły około 1,4 mln osób potrzebujących w Polsce, przekazując łącznie ponad 45 tys. ton żywności na cele społeczne.

M.K

4 tygodnie temu

Literówki, literówki

Lac

3 tygodnie temu

Nie widzę w tej reklamie niczego niestosownego.Tyskie Browary Książęce robią coś dobrego dla innych, a że w zamian się reklamuje to chyba niewielki koszt.

7 listopada 2023