- 0
- 3
Podsumowanie 13. edycji Cannes Lions Creative Comms Meeting w Poznaniu
Sześcioro prelegentów, czternaście obejrzanych kampanii oraz około trzysta osób na widowni. Tak w liczbach można podsumować Creativity2, czyli 13. edycję Cannes Lions Creative Comms Meeting, która 7 listopada odbyła się w Sali Luna Concordia Design w Poznaniu.
W gronie ekspertów i praktyków branży reklamowej oraz marketingowej można było obejrzeć nagrodzone na festiwalu kreatywności w Cannes kampanie, a także porozmawiać o trendach i aktualnych wyzwaniach. Była to również okazja, aby wspólnie poszukać odpowiedzi na pytania:
- Jaką rolę odgrywa kreatywność w przekazach reklamowych marek?
- W jaki sposób skutecznie dotrzeć do odbiorców, którzy widzą setki komunikatów każdego dnia?
Wśród wyświetlonych kampanii pojawiły się kreacje najbardziej znanych marek i organizacji, takie jak:
- „The Greatest” Apple
- „The Unburnable Book” Penguin Books
- „The Cost of Beauty” Dove
- „Morning After Island” Women’s Rights Advocates
- „Dreamcaster” Michelob Ultra
- „MouthPad” Augmental
- „Gotland’s Ugliest Lawn” Region Gotland
- „Plug Inn” Renault
- „Where to Settle” Mastercard
- „Buy My Cancer” Alivia
- „Bring Home The Bud” Budweiser
- „The Cost of Gold” Urihi Associacao Yanomami
- „The First Digital Nation” The Government of Tuvalu
- „Immortal Rom” Royal Ontario Museum
Eksperci podzielili się swoimi sprawdzonymi sposobami na kreatywność
Opowiedzieli także, w jaki sposób ograniczenia – paradoksalnie – mogą przyczynić się do jej wyzwolenia.
– Jeżeli potrzeba jest matką wynalazków, to ograniczenia zarówno prawne, jak i budżetowe czy jakiekolwiek inne wynikające z briefu będą ich ojcem. I to wyjątkowo płodnym ojcem! Myślę, że kreatywność najciekawiej rozwija się właśnie tam, gdzie pojawiają się jakieś granice. Drogi przez te granice nie powinno się jednak pokonywać w pojedynkę. Tutaj potrzebny jest zespół, który napędza się sumą doświadczeń jednostek, wzajemnie inspiruje… i bawi. Bo tam, gdzie nie ma dobrej zabawy, nie ma też dobrych wyników – mówi Dorota Janta-Lipińska, head of idea & content w Q&A Comms.
Podczas wydarzenia spotykają się osoby stojące na czele cenionych poznańskich i warszawskich agencji kreatywnych, które realizują ciekawe i odważne kampanie reklamowe. Tegoroczni prelegenci i prelegentki to jednak nie tylko dyrektorzy kreatywni agencji. To również znani jurorzy najważniejszych festiwalów branżowych oraz zdobywcy nagród.
Podczas tegorocznej edycji wydarzenia można było posłuchać:
- Sylwii Hull-Wosiek, head of consulting w Concordia Design oraz creativity consultant
- Pawła Janasa, dyrektora kreatywnego w GoldenSubmarine
- Katarzyny Matuszyk-Hakowskiej, dyrektorki kreatywnej poznańskiej agencji GPD
- Piotra Osińskiego, executive creative directora VMLY&R Poland
- Macieja Twardowskiego, przewodniczącego KTR, członka zarządu SAR oraz prowadzącego zespół kreacji w agencji Ogilvy
- Doroty Janty-Lipińskiej, head of idea & content Q&A Comms
– Bardzo się cieszę, że mieliśmy okazję przyjrzeć się kreatywności z różnych stron i porozmawiać o niej z odmiennych perspektyw. Kreatywność to źródło energii – odnawialnej energii dla całej branży. Jest to największa siła napędowa, w którą warto inwestować, rozmawiać o niej i ją rozwijać. Mam nadzieję, że nasze rozmowy podczas tegorocznej edycji zainspirują i być może przyczynią się do powstania kolejnych kreatywnych kampanii – dodaje Maciej Twardowski, executive creative director w agencji Ogilvy.
Coroczne wydarzenie w Poznaniu organizowane jest przez Q&A Comms i SAR
Uczestnicy i uczestniczki mają możliwość obejrzeć najciekawsze kreacje nagrodzone podczas Cannes Lions International Festival of Creativity. Jest to również okazja do wzięcia udziału w dyskusjach wraz z zaproszonymi prelegentami i prelegentkami.
Partnerami trzynastej edycji Cannes Lions Creative Comms Meeting zostali:
- Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (współorganizator wydarzenia),
- Concordia Design,
- AMS.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.
- 3