Podsumowanie 13. edycji Cannes Lions Creative Comms Meeting w Poznaniu
  • 0
  • 3
15.11.2023

Podsumowanie 13. edycji Cannes Lions Creative Comms Meeting w Poznaniu

Sześcioro prelegentów, czternaście obejrzanych kampanii oraz około trzysta osób na widowni. Tak w liczbach można podsumować Creativity2, czyli 13. edycję Cannes Lions Creative Comms Meeting, która 7 listopada odbyła się w Sali Luna Concordia Design w Poznaniu.

W gronie ekspertów i praktyków branży reklamowej oraz marketingowej można było obejrzeć nagrodzone na festiwalu kreatywności w Cannes kampanie, a także porozmawiać o trendach i aktualnych wyzwaniach. Była to również okazja, aby wspólnie poszukać odpowiedzi na pytania:

  • Jaką rolę odgrywa kreatywność w przekazach reklamowych marek?
  • W jaki sposób skutecznie dotrzeć do odbiorców, którzy widzą setki komunikatów każdego dnia?

Wśród wyświetlonych kampanii pojawiły się kreacje najbardziej znanych marek i organizacji, takie jak:

  • „The Greatest” Apple
  • „The Unburnable Book” Penguin Books
  • „The Cost of Beauty” Dove
  • „Morning After Island” Women’s Rights Advocates
  • „Dreamcaster” Michelob Ultra
  • „MouthPad” Augmental
  • „Gotland’s Ugliest Lawn” Region Gotland
  • „Plug Inn” Renault
  • „Where to Settle” Mastercard
  • „Buy My Cancer” Alivia
  • „Bring Home The Bud” Budweiser
  • „The Cost of Gold” Urihi Associacao Yanomami
  • „The First Digital Nation” The Government of Tuvalu
  • „Immortal Rom” Royal Ontario Museum

Eksperci podzielili się swoimi sprawdzonymi sposobami na kreatywność

Opowiedzieli także, w jaki sposób ograniczenia – paradoksalnie – mogą przyczynić się do jej wyzwolenia.

– Jeżeli potrzeba jest matką wynalazków, to ograniczenia zarówno prawne, jak i budżetowe czy jakiekolwiek inne wynikające z briefu będą ich ojcem. I to wyjątkowo płodnym ojcem! Myślę, że kreatywność najciekawiej rozwija się właśnie tam, gdzie pojawiają się jakieś granice. Drogi przez te granice nie powinno się jednak pokonywać w pojedynkę. Tutaj potrzebny jest zespół, który napędza się sumą doświadczeń jednostek, wzajemnie inspiruje… i bawi. Bo tam, gdzie nie ma dobrej zabawy, nie ma też dobrych wyników – mówi Dorota Janta-Lipińska, head of idea & content w Q&A Comms.

Podczas wydarzenia spotykają się osoby stojące na czele cenionych poznańskich i warszawskich agencji kreatywnych, które realizują ciekawe i odważne kampanie reklamowe. Tegoroczni prelegenci i prelegentki to jednak nie tylko dyrektorzy kreatywni agencji. To również znani jurorzy najważniejszych festiwalów branżowych oraz zdobywcy nagród.

Podczas tegorocznej edycji wydarzenia można było posłuchać:

  • Sylwii Hull-Wosiek, head of consulting w Concordia Design oraz creativity consultant
  • Pawła Janasa, dyrektora kreatywnego w GoldenSubmarine
  • Katarzyny Matuszyk-Hakowskiej, dyrektorki kreatywnej poznańskiej agencji GPD
  • Piotra Osińskiego, executive creative directora VMLY&R Poland
  • Macieja Twardowskiego, przewodniczącego KTR, członka zarządu SAR oraz prowadzącego zespół kreacji w agencji Ogilvy
  • Doroty Janty-Lipińskiej, head of idea & content Q&A Comms

– Bardzo się cieszę, że mieliśmy okazję przyjrzeć się kreatywności z różnych stron i porozmawiać o niej z odmiennych perspektyw. Kreatywność to źródło energii – odnawialnej energii dla całej branży. Jest to największa siła napędowa, w którą warto inwestować, rozmawiać o niej i ją rozwijać. Mam nadzieję, że nasze rozmowy podczas tegorocznej edycji zainspirują i być może przyczynią się do powstania kolejnych kreatywnych kampanii – dodaje Maciej Twardowski, executive creative director w agencji Ogilvy.

Coroczne wydarzenie w Poznaniu organizowane jest przez Q&A Comms i SAR

Uczestnicy i uczestniczki mają możliwość obejrzeć najciekawsze kreacje nagrodzone podczas Cannes Lions International Festival of Creativity. Jest to również okazja do wzięcia udziału w dyskusjach wraz z zaproszonymi prelegentami i prelegentkami.

Partnerami trzynastej edycji Cannes Lions Creative Comms Meeting zostali:

  • Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (współorganizator wydarzenia),
  • Concordia Design,
  • AMS.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

  • 3
Cannes Lions Creative Comms Meeting (fot. Bartosz Podborowski)

Cannes Lions Creative Comms Meeting (fot. Bartosz Podborowski)

Cannes Lions Creative Comms Meeting (fot. Bartosz Podborowski)

Cannes Lions Creative Comms Meeting (fot. Bartosz Podborowski)

Cannes Lions Creative Comms Meeting (fot. Bartosz Podborowski)

Cannes Lions Creative Comms Meeting (fot. Bartosz Podborowski)

15 listopada 2023