AI w służbie badań – możliwości i zagrożeniaAI w służbie badań – możliwości i zagrożeniaAI w służbie badań – możliwości i zagrożeniaAI w służbie badań – możliwości i zagrożenia
Największa wartość powstaje z połączenia technologii z ludzkim potencjałem (fot. Pixabay)

AI w służbie badań – możliwości i zagrożenia

AI w służbie badań – możliwości i zagrożenia

Mateusz Głowacki

-

innovation & market strategy and understanding director, Ipsos Polska

Mateusz Głowacki

innovation & market strategy and understanding director, Ipsos Polska

Psycholog, absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na UW. W badaniach od roku 2003, z krótką przerwą na rok w dziale marketingu po stronie klienta (Mars, Inc.). Przez ponad 3 lata mieszkał i pracował w Pradze; mówi płynnie po czesku. W Ipsos przez 5 lat kierował działem badań reklamy. Aktualnie specjalizuje się w strategicznych badaniach marki, badaniach innowacji i badaniach procesów zakupowych. Doświadczony moderator warsztatów aktywacyjnych i kreatywnych. Wierzy, że badania mają sens tylko wtedy, kiedy pomagają rozwiązać realny problem biznesowy.

Richard Timpone

-

Ph.D., managing director, global science organization, Ipsos

Richard Timpone

Ph.D., managing director, global science organization, Ipsos

Michel Guidi

-

chief operating officer, Ipsos

Michel Guidi

chief operating officer, Ipsos

Pięć dni – tyle wystarczyło, by liczba użytkowników ChatGPT przekroczyła milion. Czasem „kilka dni” wystarczy, aby to, co niedawno było przełomowe, stało się staroświeckie. Eksperci firmy Ipsos sprawdzają, jakie są szanse, ograniczenia i zagrożenia dla branży badawczej.

Spójrzmy na to tempo z odpowiedniej perspektywy. Nawet w erze błyskawicznego rozwoju internetu szał na ChatGPT jest zdumiewający. Dla porównania, Netflix potrzebował 3,5 roku, by dotrzeć do miliona użytkowników. Facebookowi zajęło to dziesięć miesięcy, Spotify – pięć, a Instagram przekroczył ten próg po półtora miesiąca. ChatGPT potrzebował jedynie pięciu dni! Dostrzeżenie potencjału narzędzia i obawa przed pozostaniem w tyle sprawiły, że ogromna liczba osób i firm zaczęła odkrywać jego możliwości.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja