PKN Orlen reaktywuje markę CPN na jednej stacji w Warszawie
  • 0
  • 0
12.09.2017

PKN Orlen reaktywuje markę CPN na jednej stacji w Warszawie

PKN Orlen planuje reaktywację historycznej marki CPN na jednej stacji w Warszawie – informuje serwis ISBNews. Mimo że logo CPN zniknęło z rynku prawie 20 lat temu, nie jest to pierwszy pomysł na reaktywację brandu.

Koncern nie opublikował oficjalnej informacji na ten temat. Zaznaczył tylko, że decyzja jest analizowana pod kątem marketingowym i biznesowym.

Według informacji ISBNews plany mogą mieć związek z próbą przejęcia praw do logo CPN. W związku z tym Orlen rozważa zamianę logo jednej stacji na warszawskiej Pradze właśnie na znak CPN.

Marki CPN nie ma na rynku od lat, co nie znaczy, że została zapomniana. Ponad dekadę temu PKN Orlen pracował nad nową, ekonomiczną marką stacji benzynowych. Podczas dyskusji wewnątrz koncernu pojawiła się propozycja powrotu do historycznej nazwy CPN. Ostatecznie nową markę nazwano Bliska. Funkcjonowała ona na rynku w latach 2006–2013.

CPN to państwowy monopolista z czasów PRL. Dla kilku pokoleń Polaków symbol Centrali Produktów Naftowych był synonimem stacji benzynowej. Marka wywodzi się z instytucji powołanych po II wojnie światowej do dystrybuowania produktów paliwowych. Nazwa Centrala Produktów Naftowych „CPN” pojawiła się w 1958 r.

W maju 1998 r. rząd zdecydował o utworzeniu koncernu naftowego łączącego produkcję i dystrybucję paliw. Połączono tym samym Centralę Produktów Naftowych CPN SA oraz Petrochemię Płock SA. W 2000 r. marka CPN zniknęła, zastąpiona przez brand Orlen.

  • 2

Orlen zastąpił markę CPN w 2000 r.

Stacja CPN w Modlinie, lata 70.; fot. R. Kuruliszwili

taki drobiazg

6 dni temu

Niefortunne sformułowanie: "CPN Orlen to państwowy monopolista z czasów PRL". Za PRL-u był tylko CPN, a Orlen to już sprawa nowego milenium.

Reklama

12 września 2017

Czytaj także
Reklama

11 września 2017

Reklama