MyTaxi zmienia nazwę na Free Now i staje się multiplatformą
  • 0
  • 10
3.07.2019

MyTaxi zmienia nazwę na Free Now i staje się multiplatformą

Od 2 lipca marka MyTaxi we wszystkich dziewięciu krajach i stu miastach europejskich, w których działa, zmienia się na Free Now. Nowa nazwa oznacza stopniowe przejście marki w kierunku multiplatformy oferującej obok taksówek również inne opcje transportu w mieście.

Pierwszym etapem jest umożliwienie wynajęcia e-hulajnóg Hive z aplikacji Free Now w miastach, w których ta usługa jest dostępna. Dotyczy to również miast w Polsce. Ten etap rozpocznie się jesienią. Firma działa w kraju od 14 marca 2019 r.

Zmiana dotyczy:

  • nazwy marki,
  • barw logo i aplikacji,
  • oklejenia na taksówkach.

Dotychczasowe opcje w aplikacji, dane użytkowników oraz struktury firmy pozostają bez zmian. Użytkownik nie musi pobierać nowej aplikacji, wystarczy zaktualizować obecną.

2 lipca w całej Europie startuje również globalna kampania. Jest największa i najdroższa w historii firmy. Działania są spójne we wszystkich krajach, w których działa usługa.

  • 3

 

Marka MyTaxi funkcjonowała na rynku od 2009 r. Aplikacja powstała jako start-up w Hamburgu. Jej celem było zaoferowanie pasażerom i kierowcom alternatywy w stosunku do klasycznego zamawiania taksówki przez centralę telefoniczną. Zainwestował w nią m.in. Daimler.

W lutym 2019 r. firma zyskała drugiego inwestora. Jest nim BMW, które połączyło się z Daimlerem w zakresie usług mobilnościowych, tworząc rodzinę marek Now. W jej skład wchodzą też Reach Now, Share Now, Park Now i Charge Now, które oferują np. car sharing lub wyszukiwarkę stacji ładowania samochodów elektrycznych.

Do grupy Free Now należą również usługi zamawiania przejazdów:

  • Kapten (dostępne we Francji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii),
  • Beat (dostępne w Grecji i Ameryce Łacińskiej),
  • Clever (dostępne w Rumunii).

Ich zmiana na Free Now planowana jest w późniejszym okresie.

Nowa marka jest już widoczna w siedmiu polskich aglomeracjach, a lokalne taksówki przybrały barwy nowej marki. Współpracuje z nią ponad 6 tys. kierowców w całej Polsce.

Wartości, jakimi kieruje się nowa marka, to wolność przemieszczania się po mieście, które odbywa się bezstresowo – mówi Izabela Skonieczna, senior marketing manager Free Now Polska.

  • 8

3 lipca 2019

2 lipca 2019