„Kochasz? Uważaj na pieszych. To mogą być Twoi najbliżsi” – druga odsłona kampanii Fundacji PZU (wideo)
  • 2
  • 1
22.07.2015

„Kochasz? Uważaj na pieszych. To mogą być Twoi najbliżsi” – druga odsłona kampanii Fundacji PZU (wideo)

Ruszyła druga odsłona kampanii Fundacji PZU „Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym”. W tym roku celem działań jest zwrócenie uwagi na to, że odpowiedzialność za bezpieczeństwo na drodze ponosi zarówno kierowca, jak i pieszy. Przekaz ten podkreśla hasło „Kochasz? Uważaj na pieszych. To mogą być Twoi najbliżsi”.

Kampania zakłada zintegrowane działania reklamowe, informacyjne, online oraz w mediach społecznościowych. W ich ramach będzie emitowany m.in. spot telewizyjny, w którym zagrał Marcin Dorociński.

18% kierowców zawsze przestrzega przepisów drogowych w pobliżu przejścia dla pieszych – wynika z badania1 zrealizowanego na zlecenie Fundacji PZU. Ponad 33% respondentów zdarza się przyspieszać, żeby przejechać przed oczekującym pieszym, a 61% hamuje w ostatniej chwili. Takie zachowania kierowców są dużym zagrożeniem. Jednak i piesi nie są bez winy. 74% z nich przyznaje, że zdarza im się przechodzić przez ulicę w niedozwolonym miejscu.

Według danych Komisji Europejskiej co piąty pieszy w Unii Europejskiej ginie na polskich drogach. Szacuje się, że w ciągu roku jest to ponad 1100 osób. Działania Fundacji PZU mają zachęcić kierowców i pieszych do zmiany niebezpiecznych zachowań.

W badaniu zrealizowanym w ramach kampanii około 50% kierowców przyznało, że zdarza im się nie zwalniać i nie zwracać szczególnej uwagi na znaki drogowe w pobliżu przejścia. Wyniki pokazują, że 60% kierowców nie zawsze zatrzymuje się, gdy w pobliżu drogi znajduje się pieszy. Bezpieczniej jednak prowadzą samochód, gdy mijają miejsca, w których mogą spotkać swoich bliskich.

Badanie pokazało równocześnie dużą skalę poważnych wykroczeń popełnianych przez pieszych. 28% z nich wychodzi przed nadjeżdżający samochód i wymusza pierwszeństwo. Co czwarty badany przyznaje, że nie zawsze stosuje się do sygnalizacji świetlnej, a 27%, że nie zawsze dokładnie rozgląda się, zanim wkroczy na jezdnię.

Również w tym roku symbolem kampanii jest niebieskie serce. Fundacja PZU przygotowała jego specjalną, zapachową wersję. Zawieszka umieszczona w samochodzie ma przypominać kierowcy, że pieszym może być bliska mu osoba.

Zainteresowani będą mogli otrzymać zawieszki na wybranych stacjach benzynowych. W ich dystrybucję włączy się również policja, która po raz kolejny jest partnerem akcji. Serduszka będą rozdawane podczas patroli, w których udział wezmą wolontariusze – pracownicy PZU.

Fundacja PZU zbuduje też „Aktywne przejścia dla pieszych” w ramach konkursu adresowanego do przedstawicieli władz samorządowych. Jego celem będzie wyłonienie niebezpiecznych przejść, które zostaną zmodernizowane. Powołana zostanie także inicjatywa obywatelska na rzecz ustanowienia Ogólnopolskiego Dnia Pieszych. Po rozpoczęciu roku szkolnego wszyscy uczniowie pierwszych klas szkoły podstawowej dostaną odblaskowe serca, które zwiększą ich widoczność na drodze.

Kampanię przygotowała agencja VML. O poprzedniej odsłonie pisaliśmy: „Kochasz? Powiedz stop swojemu wariatowi drogowemu” – kampania PZU skierowana do kierowców i ich bliskich.

1Badanie opinii publicznej przeprowadzone w czerwcu 2015 r. przez TNS Polska metodą wywiadów telefonicznych (CATI) na reprezentatywnej próbie 500 kierowców i 500 pieszych w wieku 18 lat i więcej.

***
Czytaj również o tym, że nie tak łatwo jest wykreować powiązane z marką cykliczne obchody. Choć niekiedy tego rodzaju ruchy się udają:

  • 1

22 lipca 2015

Reklama
Reklama