Grupa Sarantis przejęła markę Luksja w Polsce
  • 0
  • 1
11.09.2019

Grupa Sarantis przejęła markę Luksja w Polsce

Grupa Sarantis kupiła polską markę kosmetyczną Luksja, specjalizującą się w kategorii produktów higieny osobistej. W ramach przejęcia nabyła znak towarowy Luksja, który do tej pory należał do spółki PZ Cussons. Transakcja podlega obecnie zatwierdzeniu przez instytucje antymonopolowe.

W ramach zawartej umowy Grupa Sarantis będzie działać również jako dystrybutor innych marek PZ Cussons sprzedawanych obecnie w Europie Środkowo-Wschodniej. Są to m.in. Morning Fresh, Carex czy Original Source. Szacowana wartość sprzedaży z działalności dystrybucyjnej wynosi około 6 mln euro rocznie.

Luksja to wielokrotnie nagradzana marka kosmetyków do mycia i pielęgnacji ciała. Ma 30-letnią historię obecności na polskim rynku. Zajmuje ważną pozycję w kategorii mydeł w kostkach, mydeł w płynie, produktów do mycia rąk i płynów do kąpieli.

Wartość sprzedaży produktów Luksji w 2018 r. wyniosła 16 mln euro. Koszt akwizycji marki przez Grupę Sarantis to 9,222 mln funtów. Zostanie sfinansowany ze środków własnych.

Akwizycja jest zgodna ze strategicznym planem rozwoju grupy. Nowe marki mają umacniać pozycję Sarantis i wpłyną na jej dalszy rozwój geograficzny. Kapitał własny marki Luksja umożliwi rozbudowę grupy o nowe kategorie produktów do pielęgnacji osobistej.

Grupa Sarantis ma siedzibę główną w Grecji. Jej spółki zależne działają w Polsce, Rumunii, Bułgarii, Serbii, Czechach, na Węgrzech, w Macedonii, Bośni i Portugalii. Do grupy należą m.in. marki Str8, C-Thru, Kolastyna, Jan Niezbędny i Grosik.

  • 1

Grupa Sarantis właścicielem Luksji

 

11 września 2019