Fundacja Cyfrowi Tubylcy pomoże zaplanować działania marketingowe organizacji społecznych i kulturalnych
  • 0
  • 4
11.09.2019

Fundacja Cyfrowi Tubylcy pomoże zaplanować działania marketingowe organizacji społecznych i kulturalnych

Fundacja Cyfrowi Tubylcy to nowo powstała inicjatywa, której celem jest wspieranie podmiotów niekomercyjnych w zakresie tworzenia strategii marketingowych i komunikacji. Jej założycielami są Bartosz Wilim i Marcin Żukowski. Za zarządzanie działaniami odpowiada Hanna Rawska.

Działania Fundacji Cyfrowi Tubylcy skupiają się wokół trzech głównych filarów. Są one odpowiedzią na potrzeby inicjatyw różnej wielkości. Początkujące projekty w ramach wsparcia otrzymają dostęp do materiałów ze wskazówkami, inspiracjami i przykładami dobrych praktyk.

Podmioty, które zdecydują się na szerszą współpracę, będą mogły liczyć na indywidualne porady i konsultacje z zakresu:

  • prowadzenia mediów społecznościowych,
  • tworzenia stron internetowych,
  • szeroko pojętej komunikacji i promocji.

Organizacje pozarządowe i instytucje, które chcą zrealizować konkretny projekt, uzyskają z kolei stałe, dopasowane do indywidualnych potrzeb wsparcie specjalistów z zakresu marketingu i komunikacji. Fundacja będzie również udzielać wsparcia szytego na miarę dla konkretnych organizacji. Jego formą będą personalizowane warsztaty czy szkolenia.

Fundacja ma być pomostem komunikacyjnym pomiędzy biznesem a społeczeństwem. Będzie bowiem doradzać także przedsiębiorcom w zakresie mądrego CSR 2.0. Firmy będą mogły liczyć nie tylko na pomoc w zaplanowaniu działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Również w nawiązaniu współpracy z odpowiednimi organizacjami pozarządowymi.

Z własnego doświadczenia znamy problemy, którym we współczesnym świecie muszą stawiać czoła stowarzyszenia czy organizacje pozarządowe. Staramy się, by nasze działania wychodziły poza utarte schematy i pozwoliły ciekawym inicjatywom społecznym zyskać odpowiedni rozgłos – powiedział Bartosz Wilim, członek zarządu fundacji.

Jednym z pierwszych programów będzie Fundusz Cyfrowej Solidarności. Wesprze on finansowo ważne społecznie projekty w realizacji działań komunikacyjnych i promocyjnych. Fundusz będzie finansowany przede wszystkim ze środków Nieagencji – firmy zajmującej się cyfrową transformacją biznesu.

Od lat pracujemy w reklamie, marketingu i biznesie. Wiemy, że dzięki Internetowi i technologiom ci, którzy mają przewagę już dzisiaj, czyli projekty komercyjne, stają się jeszcze bardziej uprzywilejowani. Dlatego tworzymy fundację, która ma cechować się solidarnościowym charakterem.

Zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele ważnych dla społeczeństwa przedsięwzięć boryka się z brakiem odpowiedniego finansowania. Z tej przyczyny działania związane z marketingiem i komunikacją często schodzą na dalszy plan. To niestety zmniejsza efektywność nawet najbardziej wartościowych inicjatyw. Poprzez nasze działania chcemy zmieniać tę tendencję – wyjaśnił Marcin Żukowski, prezes zarządu fundacji.

Zlokalizowana na warszawskim Żoliborzu przestrzeń kreatywna 3Miejsce udostępni beneficjentom lokal do organizacji szkoleń, warsztatów, konferencji, sesji zdjęciowych oraz innych wydarzeń.

Za powstaniem fundacji stoi grupa młodych aktywistów z doświadczeniem w świecie mediów i w sektorze społecznym. Jej założycielami są Bartosz Wilim i Marcin Żukowski, którzy realizowali działania m.in. dla Fundacji Dorastaj z Nami, Fundacji Batorego, Szkoły Liderów czy Akademii Organizacji Obywatelskich. Dyrektorem fundacji została Hanna Rawska, która była związana ze Stowarzyszeniem 6T, domem kultury Inspiro oraz Centrum Komunikacji Społecznej.

Inauguracja działalności Fundacji Cyfrowi Tubylcy odbyła się 10 września 2019 r.

  • 4

Hanna Rawska, Bartosz Wilim, Marcin Żukowski

Hanna Rawska, Bartosz Wilim, Marcin Żukowski

Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’roll

11 września 2019