Dove pod ostrzałem. Internauci zarzucają marce, że „wybieliła” czarnoskórą kobietę
  • 0
  • 2
10.10.2017

Dove pod ostrzałem. Internauci zarzucają marce, że „wybieliła” czarnoskórą kobietę

Marka Dove umieściła na facebookowym fan page’u 3-sekundowy GIF. Ukazuje on czarnoskórą kobietę, która zdejmuje koszulkę i przemienia się w białą kobietę. Ta z kolei również ściąga T-shirt, a wtedy ukazuje się trzecia modelka o ciemniejszym odcieniu skóry. Część internautów uznała reklamę za rasistowską. Marka usunęła już materiał.

W mediach społecznościowych opublikowano przeprosiny. Jak można przeczytać w krótkim oświadczeniu marki, reklama miała promować różnorodność. Miała też podkreślać, że żel pod prysznic Dove przeznaczony jest dla wszystkich kobiet.

Przedstawiciele marki przyznali, że kreację przygotowano w niewłaściwy sposób. Zaznaczyli również, że zrewidują wewnętrzny proces akceptacji treści, by uniknąć podobnych błędów w przyszłości.

  • 2

Oświadczenie Dove, Twitter

Normalny

2 tygodnie temu

Bardzo ciekawy pomysł. A ci krytykanci to jacyś przewrażliwieni. Że niby pokazanie białoskórej kobiety razem z czarnoskórą to rasizm? To raczej jakiekolwiek rozdzielenie tych kobiet mogło by mieć raki posmak.

Iza

1 tydzień temu

@Normalny: Zgadzam się, że pomysł ciekawy i jak najbardziej czytelny. Pokazanie tylko białej kobiety jest ograniczeniem, bo pokazuje, ze produkty są kierowane tylko do takich kobiet. Który kraj tak zareagował? Polska? Polska choć w wielu aspektach wspaniała ma jeszcze wiele ograniczeń:-(

Poirytowany

2 tygodnie temu

Już strach kawę sobie rano robić, żeby nie być uznanym za rasistę. Absolutnie sprzeciwiam się tak łatwemu poddawaniu się takim wyssanym z palca oskarżeniom. Jeśli nic się z tym nie zrobi, to okaże się, że niedługo wszyscy będziemy homofobicznymi antysemito-rasistami, co jest zupełnym nonsensem. W reklamie czy filmie ma to realny negatywny wpływ na kreacje artystyczne. PS. Dla tych, którzy krzyczą, że reklama była rasistowska polecam teledysk króla POP, "afroamerykanina" Michaela Jacksona pt. Black or white. Żebyście zawału nie dostali.

Reklama

10 października 2017

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 3
10.10.2017

Jesienne ramówki w reklamie wideo online. Analiza Gemiusa

Dzienna liczba emisji reklam wideo online premierowego serialu Polsatu we wrześniu nawet sześciokrotnie przebija sumę emisji wszystkich spotów tej stacji emitowanych w sierpniu. Reklamy hitów WP.tv pojawiają się w Sieci falami. Serwisy VoD – Netflix i Showmax – utrzymują natomiast stały poziom aktywności reklamowej, niezależnie od działań tradycyjnych stacji. Takie wyniki przyniosła analiza przeprowadzona przez firmę Gemius.

Czytaj także
Reklama

9 października 2017

Czytaj także
Reklama