Dove pod ostrzałem. Internauci zarzucają marce, że „wybieliła” czarnoskórą kobietę
  • 0
  • 2
10.10.2017

Dove pod ostrzałem. Internauci zarzucają marce, że „wybieliła” czarnoskórą kobietę

Marka Dove umieściła na facebookowym fan page’u 3-sekundowy GIF. Ukazuje on czarnoskórą kobietę, która zdejmuje koszulkę i przemienia się w białą kobietę. Ta z kolei również ściąga T-shirt, a wtedy ukazuje się trzecia modelka o ciemniejszym odcieniu skóry. Część internautów uznała reklamę za rasistowską. Marka usunęła już materiał.

Informacje archiwalne dostępne są wyłącznie dla naszych subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do bazy ponad

54857 informacji, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Normalny

7 lat temu

Bardzo ciekawy pomysł. A ci krytykanci to jacyś przewrażliwieni. Że niby pokazanie białoskórej kobiety razem z czarnoskórą to rasizm? To raczej jakiekolwiek rozdzielenie tych kobiet mogło by mieć raki posmak.

Iza

7 lat temu

@Normalny: Zgadzam się, że pomysł ciekawy i jak najbardziej czytelny. Pokazanie tylko białej kobiety jest ograniczeniem, bo pokazuje, ze produkty są kierowane tylko do takich kobiet. Który kraj tak zareagował? Polska? Polska choć w wielu aspektach wspaniała ma jeszcze wiele ograniczeń:-(

Poirytowany

7 lat temu

Już strach kawę sobie rano robić, żeby nie być uznanym za rasistę. Absolutnie sprzeciwiam się tak łatwemu poddawaniu się takim wyssanym z palca oskarżeniom. Jeśli nic się z tym nie zrobi, to okaże się, że niedługo wszyscy będziemy homofobicznymi antysemito-rasistami, co jest zupełnym nonsensem. W reklamie czy filmie ma to realny negatywny wpływ na kreacje artystyczne. PS. Dla tych, którzy krzyczą, że reklama była rasistowska polecam teledysk króla POP, "afroamerykanina" Michaela Jacksona pt. Black or white. Żebyście zawału nie dostali.

10 października 2017

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 3
10.10.2017

Jesienne ramówki w reklamie wideo online. Analiza Gemiusa

Dzienna liczba emisji reklam wideo online premierowego serialu Polsatu we wrześniu nawet sześciokrotnie przebija sumę emisji wszystkich spotów tej stacji emitowanych w sierpniu. Reklamy hitów WP.tv pojawiają się w Sieci falami. Serwisy VoD – Netflix i Showmax – utrzymują natomiast stały poziom aktywności reklamowej, niezależnie od działań tradycyjnych stacji. Takie wyniki przyniosła analiza przeprowadzona przez firmę Gemius.

9 października 2017