Czy polscy internauci wierzą w sukces naszych piłkarzy na mundialu w Rosji? Badanie SW Research
  • 0
  • 3
23.05.2018

Czy polscy internauci wierzą w sukces naszych piłkarzy na mundialu w Rosji? Badanie SW Research

28 proc. internautów wierzy, że reprezentacja Polski znajdzie się wśród trzech najlepszych drużyn zbliżającego się mundialu – wynika z badania zrealizowanego przez agencję SW Research. Największe szanse na podium mają zdaniem ankietowanych Niemcy, Hiszpanie i Brazylijczycy.

Mundial wzbudza silne emocje i rozpala medalowe nadzieje Polaków. Ich racjonalnym uzasadnieniem są: niewątpliwie wysoka pozycja naszej reprezentacji w rankingu FIFA oraz skład kadry narodowej. Na jej czele znajdują się takie gwiazdy jak Robert Lewandowski, Jakub Błaszczykowski i Piotr Zieliński.

Optymizm polskich kibiców znajduje odzwierciedlenie w wynikach ankiety przeprowadzonej przez SW Research. Zdaniem 16,5 proc. internautów uczestniczących w badaniu reprezentacja Polski awansuje do finału turnieju i znajdzie się w gronie najlepszych piłkarskich drużyn na świecie. Polacy wymieniani są obok takich potęg, jak Niemcy, Hiszpanie, Brazylijczycy i Portugalczycy.

Badani z optymizmem patrzą również na medalowe szanse Polaków. 28,4 proc. wierzy, że nasi piłkarze wrócą z Rosji z medalem. O tym, że będzie to złoto, przekonany jest co dziesiąty internauta.

Optymizm internautów nie znajduje jednak odzwierciedlenia w zachowaniach, które pociągają za sobą decyzje finansowe. Doskonałą ilustracją tego są zakłady bukmacherskie. Dane z STS z 18 maja pokazują, że choć wierzymy w siłę polskiej reprezentacji, pieniądze wolimy postawić na pewniaków.

Najniżej wyceniane są zakłady, w których obstawiane jest zwycięstwo reprezentacji Brazylii. Polacy plasują się w tym zestawieniu na 13. pozycji. W praktyce oznacza to, że za każde 10 zł postawione na zwycięstwo Polaków w dniu realizacji sondażu w razie wygranej zarobić można 500 zł.  Nieco więcej nadziei pokładamy w tym, że nasza drużyna dotrze do finału. W tym wypadku, obstawiając polską drużynę, za każdą wpłaconą złotówkę dostaniemy 20 zł.

Niezależnie jednak od wyników wszyscy traktują mundial jako wielkie święto sportu, w którym pragną uczestniczyć. Najchętniej śledzilibyśmy mecze z trybun stadionów. Zdecydowana większość Polaków będzie jednak oglądała zmagania piłkarzy na ekranach telewizorów. Badanie przeprowadzone przez SW Research pokazuje, że to 85 proc. wszystkich uczestniczących w ankiecie internautów.

Połowa tej grupy zamierza oglądać wszystkie mecze polskiej reprezentacji. Tak więc, niezależnie od tego, która drużyna stanie na najwyższym stopniu podium, już dzisiaj na 100 proc. powiedzieć można, że wygranym będą stacje telewizyjne transmitujące mecze. Poza widzami przyciągną one bowiem licznych reklamodawców – podsumowują twórcy badania.

O badaniu
Badanie zrealizowane zostało 14 maja 2018 r. przez agencję SW Research. Metoda – wywiady online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1082 ankiety.

23 maja 2018