Canon Europe rozpoczyna kampanię „Come and See” (wideo)
  • 3
  • 1
16.09.2014

Canon Europe rozpoczyna kampanię „Come and See” (wideo)

Akcja zachęca konsumentów do bliższej obserwacji otaczającego świata. W spotach obejrzeć można mecz „futbolu historycznego” we Florencji, a także stado jeleni eksplorujących podmiejskie ulice w południowo-wschodniej Anglii.

Pierwsza z reklam kampanii pokazuje mecz Calcio Storico – „futbolu historycznego”. W otoczeniu galerii sztuki i turystycznych atrakcji Florencji rozgrywany jest mecz, który przypomina raczej starożytne zmagania gladiatorów niż rozgrywkę współczesnej piłki nożnej. Zawodnicy w średniowiecznych strojach blokują się nawzajem, mocują i ścigają, aby przejąć piłkę i zdobyć najbardziej pożądane sportowe trofeum – krowę.

Druga historia ukazuje stado jeleni eksplorujących podmiejskie ulice w pobliżu lasu Epping w południowo-wschodniej Anglii. Kiedy mieszkańcy udają się na nocny spoczynek, jelenie wędrują po spokojnym osiedlu – noc należy do nich. Obie historie zostały sfilmowane aparatami Canon EOS C500 i EOS C300. Zajęło to wiele dni ze względu na nieprzewidywalną naturę obu scenariuszy.

Spot „Gladiator Football” został wyreżyserowany przez Jonathana Glazera, znanego z filmów fabularnych oraz teledysków takich grup jak Jamiroquai czy Radiohead. Największe uznanie przyniosły mu produkcje reklamowe dla takich marek jak Nike, VW, Stella Artois i Levis, w tym słynna reklama „Surfer” piwa Guinness, która plasuje się na szczycie wielu zestawień najlepszych spotów w historii.

W ramach kampanii Canon stworzył witrynę internetową Come and See, która pokazuje kulisy  historii wykorzystanych w kampanii, a także technologie i produkty firmy. Seria filmów przygotowanych przez fotografa podróżniczego Christophera Pillitza i fotografa natury Jamie’ego Halla pod tytułem „Jak to zrobić” skupia się na konkretnych produktach i zawiera porady dotyczące robienia zdjęć.

Kampania zadebiutuje podczas targów Photokina – największej na świecie imprezy poświęconej fotografii i rozwiązaniom do przetwarzania obrazu. Kreacją działań zajęła się agencja JWT London.

W 2013 r. marka przeprowadziła kampanię „Czas na Twój kolejny krok”.

16 września 2014

Reklama
Reklama