W tego rodzaju mechanizmie nie chodzi przecież o to, „kto szybciej”, ale o nagrodzenie konsumenta, który kupi promocyjny produkt i spełni warunki uczestnictwa w promocji.
Chociaż przyczyną takich działań organizatorów jest próba ograniczenia ryzyka związanego z kosztami, zaprzecza to całkowicie idei, jaka stoi za collector scheme. Konsument, który spełni warunki regulaminu takiej akcji, powinien otrzymać nagrodę gwarantowaną w założonym okresie promocyjnym.
Organizator zaproponował około dwudziestu różnych nagród, które konsument mógł otrzymać, jeśli zebrał wymaganą liczbę punktów przyporządkowaną każdej z nich.
Przy takiej liczbie nagród marka stanęła przed nie lada wyzwaniem, w związku z czym jej przedstawiciele zwrócili się do Mando o zabezpieczenie ryzyka związanego z ich kosztami.
- określenia liczby punktów, którą konsumenci musieli zebrać, aby otrzymać daną nagrodę
- ustalenia atrakcyjności nagród, czyli stworzenia rankingu nagród pod względem ich potencjalnej popularności w okresie promocyjnym
- oszacowania liczby konsumentów, którzy zdecydują się zbierać punkty w okresie promocyjnym
- oszacowania liczby konsumentów, którzy spełnią wszystkie warunki regulaminu i będą uprawnieni do otrzymania nagrody
- określenia liczby każdego rodzaju nagród, którą należało zamówić przed rozpoczęciem akcji (biorąc pod uwagę minimalne zamówienia u dostawców, terminy dostaw, koszty zamówienia etc.)
- nadzór nad ilością i wysyłką nagród w okresie promocyjnym w celu zapewnienia płynnej realizacji przesyłek do konsumentów.
A może cash back tym razem?
Czy Twoja marka gotowa jest na Euro 2012?
Nagroda dla każdego, ale nie dla wszystkich
Jak efektywnie wykorzystać budżet w instant win?
Jak zabezpieczyć się na wypadek nadmiaru zgłoszeń w promocji sprzedaży?
***
W celu uzyskania dodatkowych informacji na temat możliwości zabezpieczania akcji promocyjnych przy określonym budżecie – skontaktuj się z przedstawicielem Mando:
Joanna Pielinska
www.mando.co.uk
Blog firmowy: www.mandofixedfeeblog.co.uk
Firma Mando od ponad trzydziestu lat wykorzystuje wiedzę, doświadczenie i umiejętności w zarządzaniu ryzykiem promocyjnym w Wielkiej Brytanii i w innych krajach europejskich. Doradza też klientom w zakresie sposobów redukcji wpływu ryzyka na planowane akcje promocyjne. Zarządzanie ryzykiem to o wiele więcej niż zabezpieczenie – to również umiejętność wydobycia z kampanii jej najcenniejszych walorów.
Artykuł promocyjny