Myślenie strategiczne w wielu przedsiębiorstwach ogranicza się do planowania przychodów w określonym horyzoncie czasowym. Tymczasem powinien być to starannie opracowany plan wskazujący całej organizacji, jak należałoby zrealizować wyznaczone cele – nie tylko finansowe.
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Zacząć trzeba jednak od tego, jaką strategię wybieramy. Do dyspozycji mamy wiele rodzajów kierunków strategicznych. Trzy najczęściej stosowane to: strategia kosztowa, strategia zróżnicowania oraz strategia koncentracji na punktach kluczowych.
Projektując strategię, przedsiębiorstwo musi zdobyć się na analizę otoczenia biznesowego i uważnie zdiagnozować obecne zasoby najważniejszych konkurentów – ich mocne i słabe strony.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.