Wybrać właściwą strategięWybrać właściwą strategięWybrać właściwą strategięWybrać właściwą strategię

Wybrać właściwą strategię

Wybrać właściwą strategię
Marcin Gieracz

Marcin Gieracz

-

Marcin Gieracz

Marcin Gieracz

Myślenie strategiczne w wielu przedsiębiorstwach ogranicza się do planowania przychodów w określonym horyzoncie czasowym. Tymczasem powinien być to starannie opracowany plan wskazujący całej organizacji, jak należałoby zrealizować wyznaczone cele – nie tylko finansowe.

Zacząć trzeba jednak od tego, jaką strategię wybieramy. Do dyspozycji mamy wiele rodzajów kierunków strategicznych. Trzy najczęściej stosowane to: strategia kosztowa, strategia zróżnicowania oraz strategia koncentracji na punktach kluczowych.

Projektując strategię, przedsiębiorstwo musi zdobyć się na analizę otoczenia biznesowego i uważnie zdiagnozować obecne zasoby najważniejszych konkurentów – ich mocne i słabe strony.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja