Emocje e-kupowania – jak je wykorzystać w sklepie internetowym?Emocje e-kupowania – jak je wykorzystać w sklepie internetowym?Emocje e-kupowania – jak je wykorzystać w sklepie internetowym?Emocje e-kupowania – jak je wykorzystać w sklepie internetowym?

Emocje e-kupowania – jak je wykorzystać w sklepie internetowym?

Emocje e-kupowania – jak je wykorzystać w sklepie internetowym?
Hubert Turaj

Hubert Turaj

-

UX director i współzałożyciel, EDISONDA

Hubert Turaj

Hubert Turaj

UX director i współzałożyciel
EDISONDA

Tworzy architekturę informacji i projektuje najrozmaitsze interfejsy: serwisy internetowe, systemy biznesowe, aplikacje mobilne czy przemysłowe. Fascynuje go interakcja w każdej formie – elektronicznej i tradycyjnej. A że z wykształcenia jest psychologiem, z zainteresowaniem obserwuje wszelkie przejawy zachowań w przestrzeni publicznej, próbując dociec, jak otoczenie, przedmioty i komunikaty wpływają na nasze codzienne decyzje. W związku z tym jest w pracy niemal cały czas. Wymyśla, projektuje, a potem testuje na ludziach to, co zostało zaprojektowane . Czasem nawet na dzieciach, które są najbardziej wymagającymi użytkownikami. Pracował między innymi dla takich firm, jak Autodesk, ABB, Bank BPH, BZ WBK, Energa, ENEA, Europejski Fundusz Inwestycyjny, Goodyear, ING, MEN, MRR, MSZ, Tauron, Warta, Vattenfall, Znak.

W świecie wirtualnym wiele reguł przypomina te ze świata realnego. Fakt, że transakcji dokonujemy za pomocą narzędzi cyfrowych, nie zmienia istoty naszej ludzkiej natury. A nasza natura ciągle ma wiele wspólnego z tym, co działo się na sawannie kilka milionów lat temu, kiedy główną rolę odgrywały pierwotne instynkty i emocje.

Nikt dokładnie nie wie, jak duże znaczenie w poszczególnych decyzjach zakupowych odgrywają emocje, ale cały szereg badań psychologii poznawczej i społecznej wskazuje, że jest to niezwykle istotny czynnik wpływający na nasze motywacje, postawy i zachowania.

Emocje nadają naszemu życiu koloryt, ale mają także do odegrania istotną rolę przy podejmowaniu decyzji: informują nas o tym, co dla nas dobre, a co złe.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się