Satysfakcja klienta - mierzyć to, co właściweSatysfakcja klienta - mierzyć to, co właściweSatysfakcja klienta - mierzyć to, co właściweSatysfakcja klienta - mierzyć to, co właściwe

Satysfakcja klienta – mierzyć to, co właściwe

Satysfakcja klienta - mierzyć to, co właściwe
Halszka Ryżewska

Halszka Ryżewska

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Halszka Ryżewska

Halszka Ryżewska

dziennikarz
Marketing przy Kawie

Badania satysfakcji klienta zazwyczaj rozpoczyna się od wyobrażenia sobie, co jest dla klientów istotne, a następnie na tej bazie konstruuje się kwestionariusz pomiaru poziomu satysfakcji. Błąd tej metody polega na tym, że można łatwo przeoczyć pewne czynniki, które są ważne dla klientów.

Bez wątpienia pomiar satysfakcji klienta to istotny sposób na zatrzymanie klientów w dzisiejszych czasach. Ważne jest, by pytać klientów, czy są zadowoleni z poziomu oferowanych im usług i jakości towarów. Można trwać w przekonaniu, że wszystko jest w najlepszym porządku, podczas gdy odczucia klientów zupełnie tego nie potwierdzają. Być może jeden z przedstawicieli handlowych firmy bywa nieuprzejmy, być może farba znajdująca się w ofercie nie jest najwyższej jakości, być może zachowanie członków personelu biurowego jest zbyt obojętne i niezaangażowane – o tym wszystkim można się nigdy nie dowiedzieć.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja