Ryanair: co oznacza kolejny strajk dla przyszłości markiRyanair: co oznacza kolejny strajk dla przyszłości markiRyanair: co oznacza kolejny strajk dla przyszłości markiRyanair: co oznacza kolejny strajk dla przyszłości marki
Złagodzenie atmosfery będzie coraz trudniejsze (fot.mkooiman on Visualhunt / CC BY-SA)

Ryanair: co oznacza kolejny strajk dla przyszłości marki

Ryanair: co oznacza kolejny strajk dla przyszłości marki
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Marketingowa maszyna, jaką jest Ryanair, dotychczas była sprawnie pilotowana. Jej szef, Michael O’Leary celowo wlatywał w burzowe chmury, wiedząc, że kontrolowane turbulencje tylko pomogą marce. Tegoroczny strajk pilotów to co innego. Maszyny nie rozbije – ta jest zbyt mocna. Ale może zaszkodzić wizerunkowi marki w przyszłości.

Przez lata słowa „Ryanair” i „skandal” stały się niemal synonimami. Marka budowała wizerunek buntownika, wykorzystując do tego media i real-time marketing.

Polska poznała to dekadę temu, wraz z reklamą ze zdjęciem ówczesnego premiera Jarosława Kaczyńskiego i posłanki Jolanty Szczypińskiej. Podpis sugerował, że oboje planują podróż poślubną.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się