Oddziaływanie na emocje dzieci w reklamie jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych chwytów wykorzystywanych przez twórców reklam. Co jednak znaczące, oglądając tego typu reklamy, nie zdajemy sobie sprawy z ich emocjonalnego oddziaływania. Kto tak naprawdę nie zachwycił się słodkimi zwierzątkami z telewizyjnej reklamy Panadolu Baby?Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Kampania przygotowana przez Gruppę66 Ogilvy pojawiła się na ekranach 15 listopada 2004 r. Maluchy przebrane za zwierzątka symbolizowały nękające dzieci choroby. Typowo emocjonalny przekaz miał przyciągnąć uwagę matek. Z pewnością zadziałał tu tak zwany schemat dziecięcości, czyli eksponowanie w reklamach dziecięcych cech wyglądu mających wzbudzić w dorosłych uczucie tkliwości.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.