Porządki budżetowe, czyli w co zainwestować niewykorzystane środki?Porządki budżetowe, czyli w co zainwestować niewykorzystane środki?Porządki budżetowe, czyli w co zainwestować niewykorzystane środki?Porządki budżetowe, czyli w co zainwestować niewykorzystane środki?
Produkty Sodexo są uniwersalne (fot. Sodexo)

Porządki budżetowe, czyli w co zainwestować niewykorzystane środki?

Porządki budżetowe, czyli w co zainwestować niewykorzystane środki?
Justyna Klimuk

Justyna Klimuk

-

Incentive Product Portfolio Manager, Sodexo

Justyna Klimuk

Justyna Klimuk

Incentive Product Portfolio Manager
Sodexo

×

Obecnie możesz przeczytać

1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie,

aby otrzymać dostęp do 4915 artykułów

Masz już konto?
Zaloguj się
Każdy zgodzi się ze stwierdzeniem, że koniec roku to czas analiz, rozliczeń, podsumowań oraz weryfikacji efektów działań podejmowanych w trakcie ostatnich dwunastu miesięcy. Dla wielu przedsiębiorstw jest to przełomowy moment, podczas którego okazuje się, czy udało się w pełni zrealizować wszystkie ustalone wcześniej cele sprzedażowe. Starannej kontroli podlega również stan budżetu.

Jeśli po dokładnym podliczeniu wydatków pozostanie pula zaoszczędzonych środków, warto znaleźć sposób na ich zabezpieczenie. Dzięki temu powstała nadwyżka nie przepadnie wraz z nadejściem stycznia. Aby zrobić to efektywnie, należy pamiętać o kilku ważnych elementach:

  1. Warto pomyśleć o przyszłym roku finansowym i wydłużeniu czasu realizacji pozostałych środków, tak aby pieniądze mogły być spożytkowane nawet w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
  2. Najlepiej postawić na uniwersalne rozwiązania, które dadzą dużą elastyczność wykorzystania. Dzięki temu możliwe będzie zastosowanie ich w przyszłym roku finansowym w różnych działaniach marketingowych, np. przy organizacji akcji wspierających sprzedaż – bez względu na ich rodzaj czy grupę docelową.
  3. Wybrane rozwiązanie nie powinno generować dodatkowych kosztów i obowiązków związanych z logistyką czy też magazynowaniem kupionych produktów.
  4. Wskazany jest wybór produktów, które będą także korzystne finansowo. W niektórych przypadkach możliwe jest zwolnienie z podatku VAT, co sprawia, że oszczędności sięgną poziomu 23%.

Jak optymalnie zainwestować niewykorzystany budżet 2021, by zyskać w przyszłym roku?

Świadome nawiązywanie, efektywne utrzymywanie, a następnie konsekwentne pielęgnowanie relacji z klientami powinno być priorytetem zarówno dla mniejszych, jak i większych biznesów – bez względu na specyfikę prowadzonej przez nich działalności. Tak zwany marketing relacji wymaga przemyślanego oraz odpowiedzialnego podejścia. Także ciągłej uwagi pozwalającej nieustannie trzymać rękę na pulsie i szybko reagować w przypadku zaistnienia takiej konieczności.

Wśród działań ukierunkowanych na osiągnięcie właśnie takiego celu, a co za tym idzie wzrostów sprzedaży, istotną rolę odgrywają akcje promocyjne – zwłaszcza te spersonalizowane i skrojone na miarę potrzeb określonej grupy docelowej. Ich skuteczność jest bezpośrednio powiązana z atrakcyjnością nagród, która powinna być na jak najwyższym poziomie, aby udało się przyciągnąć liczną grupę odbiorców.

Wyniki badania „Nagrodomania, czyli promowanie przez nagradzanie” przeprowadzonego na zlecenie Sodexo jednoznacznie wskazują, jakiego typu nagrody wyróżniają się największą wartością w oczach uczestników akcji promocyjnych. Najbardziej cenione są bonusy o charakterze finansowym, stanowiące realne wsparcie dla domowego budżetu. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza gratyfikacje materialne, dla których typowa jest możliwość swobodnego decydowania o konkretnej metodzie wykorzystania i dokładnym momencie ich realizacji.

Te dwa główne atuty nagród są doceniane zwłaszcza przez uczestników programów lojalnościowych, konkursów oraz loterii. Ponad 70% osób, które w minionym roku wzięły udział w akcjach promocyjnych, potwierdza, że podstawową motywację do zaangażowania się w tego typu działania stanowi dla nich szansa zdobycia nagród pieniężnych, w tym kart przedpłaconych, eVoucherów do konkretnych sklepów, czy bonów papierowych.

Odpowiedzią na te potrzeby są cieszące się dużą popularnością nagrody pieniężne od Sodexo:

  • najbardziej pożądane Karty Premiowe (dostępne zarówno w tradycyjnej, jak i wirtualnej formie),
  • znane i cenione Kupony Premiowe w postaci papierowych talonów,
  • nowoczesne eVouchery, czyli cyfrowe kody do realizacji w wybranej sieci sklepów.

To wszechstronne narzędzia, które mogą pełnić wielorakie funkcje. Za sprawą charakteryzującej je elastyczności są skutecznym rozwiązaniem motywującym w B2B i B2C. Przyciągają nowych klientów oraz wspierają budowanie trwałych, opartych na wzajemnej lojalności relacji z nimi oraz z partnerami biznesowymi. To rozwiązanie, które sprawdza się również jako okolicznościowy prezent.

Formalności związane z zakupem produktów Sodexo są ograniczone do niezbędnego minimum. Uproszczona logistyka sprawia, że wszelkie kwestie organizacyjne nie są czasochłonne i zachodzą niezwykle sprawnie. Stanowi to wartość dodaną dla każdego przedsiębiorstwa. Nie musi ono wtedy angażować swoich pracowników w nadprogramowe działania i nakładać na nich dodatkowych obowiązków. Ogromnym atutem jest także bardzo szybkie dostarczenie produktów – w maksymalnie 72 godziny. Jeśli zajdzie taka potrzeba, wybrane przez siebie produkty można zamówić nawet na ostatnią chwilę.

Dlaczego właśnie nagrody od Sodexo?

Istnieje jeszcze wiele innych argumentów, dlaczego warto wybrać Karty i Kupony Sodexo w celu zabezpieczenia niewykorzystanego budżetu. Wśród nich wymienić można:

  1. Wybór takiej nagrody wzbudzi zainteresowanie odbiorców akcji promocyjnej. To właśnie gratyfikacje pieniężne, będące wsparciem dla domowego budżetu, są bowiem najbardziej motywujące dla ich uczestników. Wielowymiarowość oraz elastyczność tych narzędzi to gwarancja powodzenia programów lojalnościowych, loterii i konkursów o zróżnicowanym charakterze, w których kluczowym elementem przyciągającym uczestników jest atrakcyjna, pożądana nagroda.
  2. Produkty Sodexo są na tyle uniwersalne, że sprawdzą się jako dodatkowa premia dla handlowców, nagroda dla konsumentów, klientów B2B, partnerów oraz kontrahentów. Można je przekazać w eleganckiej i nowoczesnej formie, dzięki czemu zostaną na dłużej w pamięci. Otrzymane środki swobodnie wykorzystuje się na zakup tego, czego w danym momencie najbardziej się potrzebuje lub o czym się marzy. Jest to zatem rozwiązanie, które daje naprawdę dużą swobodę i sprawdza się w przypadku różnych grup docelowych.
  3. Stawiając na Karty Premiowe, można skorzystać z możliwości personalizacji ich wyglądu. To sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji, indywidualne podejście do osoby obdarowywanej oraz dopasowanie nagród do komunikacji prowadzonej akcji. Gwarantowany jest efekt zaangażowania, lojalności i satysfakcji u odbiorców oraz skuteczne oddziaływanie na ich emocje.
  4. Karty, Kupony oraz eVouchery oferowane przez Sodexo to cała masa korzyści dla podmiotów, które decydują się w nie zainwestować. W tym kontekście najważniejsze atuty to: prostota zakupu tych produktów, szybka finalizacja zamówienia, jak też oszczędność czasu oraz kosztów związanych z organizacją całego przedsięwzięcia.

Nagrody od Sodexo to produkty, które z jednej strony są najbardziej pożądane przez uczestników konkursów, loterii i programów lojalnościowych, a z drugiej zdejmują z organizatorów akcji promocyjnych ciężar związany z logistyką, obsługą użytkowników czy też formalnościami. Pomogą one efektywnie oraz bezproblemowo zabezpieczyć niewykorzystany budżet i tym samym przyczynią się do wzrostu sprzedaży w 2022 roku.