Od Netflixa do YouTube Shorts. Jak zmieniamy algorytmy rekomendujące treści, a potem te algorytmy zmieniają nasOd Netflixa do YouTube Shorts. Jak zmieniamy algorytmy rekomendujące treści, a potem te algorytmy zmieniają nasOd Netflixa do YouTube Shorts. Jak zmieniamy algorytmy rekomendujące treści, a potem te algorytmy zmieniają nasOd Netflixa do YouTube Shorts. Jak zmieniamy algorytmy rekomendujące treści, a potem te algorytmy zmieniają nas
My zmieniamy algorytmy, ale i one zmieniają nas (fot. Cottonbro Studio/Pexels

Od Netflixa do YouTube Shorts. Jak zmieniamy algorytmy rekomendujące treści, a potem te algorytmy zmieniają nas

Od Netflixa do YouTube Shorts. Jak zmieniamy algorytmy rekomendujące treści, a potem te algorytmy zmieniają nas
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Algorytmy zastępują ludzi w roli redaktorów, kuratorów informacji, DJ-ów. Jak pokazują najnowsze badania, konsekwencje tej tendencji widać nawet w odbiorze reklamie wideo. To historia wyścigu technologii i działania ludzkiej uwagi.

Akcja serialu Netflixa „Altered Carbon” rozgrywa się w odległej przyszłości, w 2384 roku. Między innymi w hotelu Raven (Kruk), w którym rządzi concierge Poe. Nazwisko pochodzi oczywiście od amerykańskiego pisarza Edgara Alana Poe, jednego z prekursorów fantastyki naukowej. Ale ten serialowy Poe jest algorytmem AI, który przybrał ludzką postać, bo jak mówi: „Pobyt w hotelu Raven jest jak lot z tego świata do tego dawnego, bardziej cywilizowanego świata”.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja