Wyselekcjonowane treści jak słodycze dla mózgu. Oto dlaczego tak trudno się oderwać od TikToka i InstagramaWyselekcjonowane treści jak słodycze dla mózgu. Oto dlaczego tak trudno się oderwać od TikToka i InstagramaWyselekcjonowane treści jak słodycze dla mózgu. Oto dlaczego tak trudno się oderwać od TikToka i InstagramaWyselekcjonowane treści jak słodycze dla mózgu. Oto dlaczego tak trudno się oderwać od TikToka i Instagrama
Tylko to, co lubimy. Trudno się oderwać (fot. Pixabay)

Wyselekcjonowane treści jak słodycze dla mózgu. Oto dlaczego tak trudno się oderwać od TikToka i Instagrama

Wyselekcjonowane treści jak słodycze dla mózgu. Oto dlaczego tak trudno się oderwać od TikToka i Instagrama
Mateusz Lubczański

Mateusz Lubczański

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Mateusz Lubczański

Mateusz Lubczański

dziennikarz
Marketing przy Kawie

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, na co dzień pisze o wszystkim, co związane z motoryzacją. Zafascynowany nowoczesnymi technologiami, fotografią oraz rynkiem gier komputerowych. W wolnym czasie (którego ma coraz mniej) przechodzi kolejne gry RPG lub nadgania serialowe zaległości.

Można powiedzieć, że platformy społecznościowe są zaprojektowane, by cieszyć. Ale zbyt długie przeglądanie instagramowego czy tiktokowego feedu szkodzi. Jak wykazują badania, dorosłym łatwiej jest z tym zerwać. Młodzież i dzieci są narażone nie tylko na nieodpowiednie treści, ale i negatywne zmiany psychiczne.

Nie możesz oderwać się od ciągłego scrollowania? Cóż, jest ku temu mocny powód. Skupienie uwagi na dłużej niż kilka sekund staje się coraz trudniejsze. To nie tylko kwestia bombardowania naszych mózgów informacjami, ale i pewnej zmiany kulturowej wynikającej z rosnącego znaczenia technologii i aplikacji. Te – niezależnie od tego, czy dotyczą zakupów, związków, muzyki czy rozrywki – dostarczają doznań od razu.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się