Netnografia – i ty możesz się nią zająćNetnografia – i ty możesz się nią zająćNetnografia – i ty możesz się nią zająćNetnografia – i ty możesz się nią zająć
Narzędzie już masz, ale czy umiesz myśleć w sposób etnograficzny? (fot. Pixabay)

Netnografia – i ty możesz się nią zająć

Netnografia – i ty możesz się nią zająć
Marek Tobota

Marek Tobota

-

założyciel, właściciel, Data Tribe

Marek Tobota

Marek Tobota

założyciel, właściciel
Data Tribe

Od 10 lat związany z komunikacją marketingową i PR. Założyciel butiku strategiczno-badawczego Data Tribe, specjalizującego się w analizie small data i trendwatchingu na podstawie autorskich metod badawczych, z wykorzystaniem etnografii tradycyjnej i wirtualnej.

Powszechność internetu spowodowała, że wartościowe insighty są dziś na wyciągnięcie ręki. Opinie, dyskusje, zdjęcia, wideo – to wszystko można analizować w dowolnym momencie i odkrywać aktualne trendy. Warto jednak pamiętać, że samo przewijanie Facebooka to jeszcze nie netnografia.

Jest taki mem popularny wśród badaczy jakościowych… Przedstawia uśmiechniętego użytkownika komputera oraz podpis: „I don’t waste my time. I do online ethnography”. No właśnie. Czy mając jakiekolwiek urządzenie podłączone do internetu, możemy ot tak zająć się etnografią w sieci? Czy netnografia jest aż taka prosta?

To zagadnienie w antropologii stało się już przedmiotem niejednego opracowania.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się