Small Data – małe dane z dużym potencjałemSmall Data – małe dane z dużym potencjałemSmall Data – małe dane z dużym potencjałemSmall Data – małe dane z dużym potencjałem
Wszystko ma znaczenie: również miejsce stawiania butów albo sposób organizacji lodówki (fot. Pixabay)

Small Data – małe dane z dużym potencjałem

Small Data – małe dane z dużym potencjałem
Marek Tobota

Marek Tobota

-

założyciel, właściciel, Data Tribe

Marek Tobota

Marek Tobota

założyciel, właściciel
Data Tribe

Od 10 lat związany z komunikacją marketingową i PR. Założyciel butiku strategiczno-badawczego Data Tribe, specjalizującego się w analizie small data i trendwatchingu na podstawie autorskich metod badawczych, z wykorzystaniem etnografii tradycyjnej i wirtualnej.

Czy z lodówkowych magnesów można wyczytać wiedzę o emocjach i oczekiwaniach, które łączą kobiety z Rosji i z Arabii Saudyjskiej? Znany konsultant z zakresu brandingu Martin Lindstrom twierdzi, że tak. Ten antropolog samouk z detektywistycznym zacięciem od lat udowadnia, jak ważne mogą być „drobne wskazówki, które odkrywają ogromne trendy”.

Henri Poincare stwierdził: „Naukę buduje się z faktów tak jak dom buduje się z cegieł, ale samo nagromadzenie faktów nie jest jeszcze nauką, podobnie jak kupa cegieł nie jest domem”. Wypowiedź francuskiego matematyka, mimo że liczy sobie ponad sto lat, jest równie aktualna dziś. Jej sens łatwo odkryć, analizując m.in. fenomen Big Data.

Błyskawiczna popularyzacja tej technologii przyniosła nierzadko bezrefleksyjną pogoń za wolumenami danych.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się