Poznaj swojego interesariuszaPoznaj swojego interesariuszaPoznaj swojego interesariuszaPoznaj swojego interesariusza
Pomocne w tym będą antropologiczne narzędzia badawcze (fot. Pixabay)

Poznaj swojego interesariusza

Poznaj swojego interesariusza
Marek Tobota

Marek Tobota

-

założyciel, właściciel, Data Tribe

Marek Tobota

Marek Tobota

założyciel, właściciel
Data Tribe

Od 10 lat związany z komunikacją marketingową i PR. Założyciel butiku strategiczno-badawczego Data Tribe, specjalizującego się w analizie small data i trendwatchingu na podstawie autorskich metod badawczych, z wykorzystaniem etnografii tradycyjnej i wirtualnej.

Kto w praktyce działań organizacji najczęściej zajmuje się relacjami z interesariuszami? Działy marketingu i PR oraz agencje współpracujące w tym zakresie. Te zazwyczaj jednak pracują bez specjalnie przygotowanej w tym celu strategii, nie mówiąc już o zapleczu badawczym. A szkoda.

Przemyślane zarządzanie interesariuszami przynosi wiele korzyści na różnych poziomach. Korzyści nie tylko dla firmy, ale i dla samych interesariuszy, a wśród nich chociażby dla społeczności lokalnej. W osiągnięciu tego celu nieocenione mogą okazać się dobrze znane badaczom jakościowym narzędzia antropologiczne.

Interesariusze są pojęciem dość młodym w dziedzinie zarządzania.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się