Badając teksty kulturowe: filmy, prasę, reklamy, programy telewizyjne – obserwujemy w kulturze malejące znaczenie tego, co męskie, a wzrost wagi i znaczenia tego, co kobiece. W ten oto sposób kultura zmienia swój paradygmat.
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Zmiany nie należy jednak utożsamiać z dominacją kobiet nad mężczyznami. Raczej ze wzrostem znaczenia w kulturze pierwiastków żeńskich, takich jak intuicja, emocje, uczucia, partnerstwo czy współpraca. Pierwiastki męskie: rozum, logika, siła fizyczna powoli tracą na ważności i przechodzą na pozycję mniej uprzywilejowaną w kulturze.
Czy ta zmiana coś znaczy dla mężczyzn realizujących różne kulturowe idee męskości? Jak wpływa ona na zmianę wzorców czy kodów męskości w kulturze? Jak zmienia się pod jej wpływem stosunek kobiet do męskości?
Te i inne pytania towarzyszyły badaczom reprezentującym trzy różne opcje badawcze: semiotykę, etnografię i ukryte metafory, w przygotowaniu raportu „Męskość 2011”.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.