Formuła STP (segmentacja – targetowanie – pozycjonowanie) to teoria i podejście niemalże tak stare, jak sam marketing. Można by pomyśleć, że w 2024 roku teoria sprzed kilkudziesięciu lat nie ma prawa być użyteczna, bo przecież „wszystko się zmieniło”. A jednak!Przyjrzyjmy się pierwszemu słowu formuły STP: segmentacja. Możemy ją zdefiniować jako podział nabywców tworzących dany rynek na względnie jednorodne grupy, które podchodzą do zakupu usługi w podobny sposób lub używają produktu w podobny sposób.
Po co segmentować odbiorców w marketingu? Jest co najmniej 5 powodów:
Nie stać nas na pokrycie komunikacją całego rynku.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?
Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.