„Jakoś” czy... „jakość”?„Jakoś” czy... „jakość”?„Jakoś” czy... „jakość”?„Jakoś” czy... „jakość”?

„Jakoś” czy… „jakość”?

„Jakoś” czy... „jakość”?
Magdalena Szelągowska

Magdalena Szelągowska

-

prezes, Instytut Relacji i Standardów

Magdalena Szelągowska

Magdalena Szelągowska

prezes
Instytut Relacji i Standardów

W ramach IRiS wspiera firmy rynku B2B w modelowaniu procesów oraz wdrażaniu usprawnień, których celem jest wzrost jakości obsługi i satysfakcji klientów. Z wykształcenia psycholog. Od kilkunastu lat ekspert w zakresie kompleksowego zarządzania jakością. Kompetencje i specjalizacje: tworzenie biznesowych wskaźników jakościowych, kreacja, wdrażanie i pomiar standardów jakości obsługi oraz standardów pracy, badania satysfakcji i rekomendacji klienta, operacyjna praca na wynikach pomiarów jakości, tworzenie i implementacja narzędzi motywacyjnych, edukacyjnych i zarządczych. Certyfikowany Trener Biznesu. Wykładowca SGH – współzałożyciel kierunku zarządzanie satysfakcją klienta. Prelegentka podczas konferencji branżowych o tematyce jakościowej, wykładowczyni w ramach uczelnianego programu „Nauka praktyce – praktyka nauce”. Autorka w książki „Od standaryzacji obsługi po rekomendację klienta. Zarządzanie jakością obsługi klienta w praktyce”.

Z pozoru tytuł brzmi jak semantyczny żart. W rzeczywistości taki wybór to poważna decyzja, podejmowana przez świadomie rozwijające się organizacje. Takie, które przewidują, planują długoterminowo i chcą słuchać klienta, uznając go za swojego najważniejszego szefa.

Jakość wymaga odwagi, bo przecież pieniądze bezpośrednio biorą się z ilości: sprzedanych sztuk, kilogramów czy litrów. Normy wyznaczane pracownikom przez firmy i rozliczane w skali dnia dodatkowo zachęcają do natychmiastowej akwizycji, ale co za tym idzie – nie zawsze uważnej.

Dopóki jednak osiągany jest założony wynik finansowy, wiele firm przyjmuje taki styl funkcjonowania, nie odczuwając potrzeby zmian.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się