Granice dobrego znaku ®Granice dobrego znaku ®Granice dobrego znaku ®Granice dobrego znaku ®
Nie można zastrzec wszystkiego (fot. maxkabakov/Fotolia)

Granice dobrego znaku ®

Granice dobrego znaku ®
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

W Polsce dyskusję o granicach znaku towarowego wywołała w zeszłym roku firma Lotte Wedel, strasząc przez prawników młodą blogerkę. Tymczasem zachodni konsumenci masowo protestują przeciwko firmom, które rejestrują w formie znaków towarowych nazwy z języka potocznego.

Szefowie amerykańskiego koncernu Disney muszą uważniej nadzorować pracę swoich prawników. W maju, w ciągu niecałej doby 21 tysięcy osób podpisało się pod petycją przeciwko próbie zastrzeżenia przez firmę słów „Dia de los Muertos”.

Rysownik Lalo Alcaraz stworzył graficzny komentarz wobec nazewniczych zakusów Disneya. Jego praca krąży w Internecie

Dla każdego Meksykanina to po prostu Dzień Zmarłych, święto będące połączeniem katolickiego Dnia Wszystkich Świętych z rdzennymi zwyczajami dekorowania domów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się