Benchmarking, czyli bądź lepszy niż konkurencjaBenchmarking, czyli bądź lepszy niż konkurencjaBenchmarking, czyli bądź lepszy niż konkurencjaBenchmarking, czyli bądź lepszy niż konkurencja

Benchmarking, czyli bądź lepszy niż konkurencja

Benchmarking, czyli bądź lepszy niż konkurencja
Halszka Ryżewska

Halszka Ryżewska

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Halszka Ryżewska

Halszka Ryżewska

dziennikarz
Marketing przy Kawie

Porównywanie standardów firmy z innymi podmiotami obecnymi na rynku to źródło wiedzy pozwalającej udoskonalić każdy aspekt działań firmy. Plan podejmowanych działań porównawczych można ująć w pięć faz.

Światowe firmy już dawno uznały benchmarking za element procesu stałego doskonalenia poprzez badania, pomiary oraz adaptowanie najlepszych praktyk zewnętrznych i wewnętrznych. Kiedy firma zamierza się doskonalić, wprowadza benchmarking, porównując swe standardy i środki z innymi, opracowuje cele oraz wprowadza usprawnienia.

Pięć faz Benchmarkingu
Faza 1
Identyfikacja przedmiotu benchmarkingu; wybór tego, co będzie poddane ocenie, ustalenie firm prowadzących benchmarking i ich porównanie ze sobą, ustalenie metody zbierania danych, zbieranie danych, przeprowadzenie wizyt w miejscach lub przesłanie ankiet do wypełnienia.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja