Asymetria cytryn: dlaczego rosyjska próba podszywania się pod globalne marki skończy się porażkąAsymetria cytryn: dlaczego rosyjska próba podszywania się pod globalne marki skończy się porażkąAsymetria cytryn: dlaczego rosyjska próba podszywania się pod globalne marki skończy się porażkąAsymetria cytryn: dlaczego rosyjska próba podszywania się pod globalne marki skończy się porażką
Wytworzyć produkt jest łatwiej niż podszyć się pod markę (fot. Pixabay)

Asymetria cytryn: dlaczego rosyjska próba podszywania się pod globalne marki skończy się porażką

Asymetria cytryn: dlaczego rosyjska próba podszywania się pod globalne marki skończy się porażką
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Wujek Wania, Idea, Coca-Cola z Syberii – Rosjanie w odpowiedzi na sankcje znieśli ochronę patentową i chcą podrabiać globalne marki. Pomysł technicznie łatwy do przeprowadzenia, ale w dłuższej perspektywie przyniesie porażkę. Wszystko dlatego, że istnienie marek jest warunkiem funkcjonowania kapitalizmu.

Na początku marca 2022 roku prezydent Rosji Władimir Putin podpisał dekret o unieważnieniu ochrony patentowej firm zarejestrowanych w tzw. wrogich krajach. Zaraz za dekretem pojawiły się państwowe pieniądze na zastąpienie globalnych marek rosyjskimi odpowiednikami.

Studio graficzne Luxorta-Service z Petersburga złożyło w urzędzie Rospatent wniosek o rejestrację znaku marki Idea.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się