Istnieje jednak możliwość dopasowania cash back do konkretnego produktu także w innych sektorach. Na przykład producent soków może zachęcić konsumentów do kupienia kilku produktów z portfolio marki i wysłania zgłoszenia w celu otrzymania częściowego zwrotu pieniędzy. Korzyść jest obopólna: marka potencjalnie zyskuje nowych konsumentów, konsument zaś otrzymuje gwarantowaną nagrodę.
Cash back bez Fixed Fee | Cash back z Fixed Fee |
Przykładowa promocja 100 000 promocyjnych produktów Cena produktu: 100 zł Cash back: 20 zł Koszty maksymalne: 2 000 000 zł Organizator nie wie, ilu konsumentów weźmie udział w akcji, co utrudnia ustalenie budżetu na nagrody. Rozwiązanie? Można ograniczyć liczbę zwrotów cash back w regulaminie, ale może to mieć negatywny wpływ na postrzeganie akcji przez konsumentów, którzy nie zdążą wysłać zgłoszenia, aby zmieścić się w ograniczonej liczbie. | Przykładowa promocja 100 000 promocyjnych produktów Cena produktu: 100 zł Cash back: 20 zł Koszty maksymalne: 2 000 000 zł Mando kalkuluje najbardziej prawdopodobną liczbę konsumentów, którzy wezmą udział w promocji. Na przykład: 5% ze 100 000 produktów = 5000 5000 x 20 zł cash back = 100 000 zł Fixed Fee |
Ryzyko Oferta promocyjna może być na tyle atrakcyjna, że ostateczne koszty zwrotów do konsumentów mogą przekroczyć możliwości finansowe organizatora. Dodatkowe nieprzewidziane koszty związane ze zwrotami. Negatywny wpływ akcji na wizerunek marki. Niezadowolenie konsumentów, którzy nie otrzymali nagrody. | Ryzyko Po stronie Mando związane z kosztami cash back. |
Korzyść Organizator ustalił swój budżet przed rozpoczęciem akcji i przerzucił ryzyko nieprzewidzianych kosztów na Mando. Fixed Fee to ustalony z góry budżet organizatora na pokrycie kosztów wszystkich zwrotów do konsumentów, nawet jeśli liczba ta przekroczy oszacowane 5000. |
Dzięki temu organizator akcji ustala swój budżet z góry i ma pewność, że w razie wystąpienia większej liczby uczestników, niż oszacowano, nie on będzie ponosił dodatkowe koszty zwrotów pieniędzy. Zrobi to Mando.
Fixed Fee stanowi bardzo często tylko część promocyjnego budżetu puli nagród, a specjaliści Mando mogą doradzić, jak zmniejszyć ryzyko danej akcji oraz dopasować Fixed Fee do możliwości finansowych organizatora.
Pomimo trzykrotnej edycji tej samej akcji, za każdym razem ostateczny odzew przekroczył oszacowania Mando od kilku do kilkudziesięciu procent. Przy dość dużych zwrotach cash back w tym sektorze – organizator uniknął dodatkowych kosztów, a Mando w ramach Fixed Fee przejęło koszty wszystkich zwrotów cash back w okresie promocyjnym.
Jak zabezpieczyć się na wypadek nadmiaru zgłoszeń w promocji sprzedaży?
Jak efektywnie wykorzystać budżet w instant win?
Nagroda dla każdego, ale nie dla wszystkich
Czy Twoja marka gotowa jest na Euro 2012?
***
W celu uzyskania dodatkowych informacji na temat możliwości zabezpieczania akcji promocyjnych na bazie mechanizmu cash back, skontaktuj się z przedstawicielem Mando:
Artykuł promocyjny