Biznes sportowy to jakby dwa osobne organizmy. Drużyna wraz z zapleczem pochłania większość budżetu, bo to właśnie wyniki sportowe przyciągają kibiców i media. Działy biznesowe, w tym marketing, są mniej spektakularne. Ale to efekty ich pracy muszą angażować kibiców na tyle mocno, by zarobić na funkcjonowanie klubu.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Mogłoby się wydawać, że sport i marketing małżeństwo z rozsądku zawarły dawno temu, ale dopiero w roku 1979 pojawiła się pierwsza definicja tego zjawiska. Próbę pierwszego opisania w kilku zdaniach marketingu sportowego podjął Jeffrey L. Kesler.
Definicja Keslera brzmiała: „Marketing sportowy należy rozumieć jako działania podejmowane przez specjalistów marketingu produktów przemysłowych i usług, którzy wykorzystują sport jako instrument promocji produktów i usług.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.