Słaby produkt, aktywność konkurencji, nieudana kampania reklamowa – to najczęściej spotykane przyczyny spadku sprzedaży. A jeśli traci cała kategoria produktowa i nie bardzo wiadomo, jaka jest przyczyna? Czasem wynika to ze zmian technologicznych, na które menedżerowie marki nie mają wpływu. Warto prześledzić kilka takich dziwnych przypadków. Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
W Polsce guma do żucia zawsze należała do produktów najczęściej kupowanych przez dzieci i nastolatki. W USA, gdzie powstała, żuli ją wszyscy. Jak powiedział William J. White, który na produkcji gumy zarobił miliony: „Amerykanie są tak nerwowi, że muszą coś gryźć”.
Wydawało się, że za Oceanem sprzedaż produktu będzie rosła bez końca.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.