Wciąż potrzebujemy mitów – wielkich symbolicznych opowieści, które wnosić będą poczucie sensu w nasze życie i świat wokół nas. Fragment książki „Podaj dalej” Grzegorza Kossona, traktującej o wykorzystaniu opowieści – m.in. storytellingu i archetypów w tworzeniu marek.
Joseph Campbell zwrócił uwagę na to, że większość wielkich tematów pojawia się w różnych kulturach, u różnych ludów i w różnych szerokościach geograficznych całkowicie niezależnie od siebie.
Na przykład temat kuszenia przez zło i złego ducha. Chrystus, będąc na pustyni przez 40 dni, zostaje trzykrotnie poddany próbie przez szatana. Te trzy kuszenia to ostatnia próba złego ducha podporządkowania sobie Jezusa i zawrócenia Go z dobrej drogi.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.