Jeden z brytyjskich ekspertów zajmujących się programami lojalnościowymi stwierdził, że w dobrych czasach dzięki programom lojalnościowym nagradzamy klientów i możemy odróżnić się od konkurencji. W trudnych czasach stają się one środkiem do utrzymania przy sobie klientów. Który cel jest ważniejszy w przypadku Klub Konesera – programu lojalnościowego Almy?
Program powstał w 2007 roku, czyli w czasie prosperity gospodarczej. Jego głównym celem było więc nagrodzenie najlepszych klientów. Przyciągnięcie nowych klientów nie było w tym przypadku głównym celem biznesowym. Oczywiście – zgodnie z przywołanym stwierdzeniem eksperta – wraz ze zmianą sytuacji ekonomicznej i pozycji marki na rynku rola programu lojalnościowego ulega zmianie.
Kiedyś Klub Konesera był dodatkiem do komunikacji głównej marki, obecnie jest podstawowym narzędziem naszych działań marketingowych. We wrześniu ubiegłego roku, w związku z wydaniem nowego katalogu Klubu, po raz pierwszy obok samej sieci Delikatesy Alma promowaliśmy brand naszego programu lojalnościowego. Reklamy ukazały się w magazynach kobiecych takich jak „Elle” czy „Pani”, a także w tygodniku opinii „Newsweek”.