Marcel to nie tylko AI. To symbol rozwoju Grupy Publicis

Publicis Groupe zaprezentowała światu wewnętrzną platformę AI o nazwie Marcel – od imienia założyciela grupy, Marcela Bleusteina-Blancheta. Przygotowania do wdrożenia asystenta trwały od roku. Teraz czas na parę konkretów: jak działa Marcel? Co zmieni w realiach funkcjonowania holdingu reklamowego?

Na nasze pytania krótko odpowiedział Krzysztof Sobieszek, practice lead business transformation & capability development w Publicis Media Polska

Krzysztof Sobieszek

Od grudnia 2016 r. szef działu transformacji biznesowej i doradztwa strategicznego w Publicis Media Polska (Starcom, Zenith, Mediavest, Blue449, LiquidThread, Performics). Jest liderem departamentu zajmującego się doradztwem w zakresie transformacji online oraz budowaniem partnerstw między korporacjami a start-upami. Wykładowca marketingu strategicznego i cyfryzacji biznesu w ICAN Institute. Od 2014 r. dyrektor strategiczny w Zenith. Wcześniej związany był z Mindshare (w dziale mediów interaktywnych) i Naszą Klasą (obszar marketingu i danych).

Marcel to nie tylko AI. To symbol rozwoju Grupy Publicis
Mateusz LubczańskiMateusz Lubczański

Jeszcze kilka lat temu na widzach w kinie wrażenie robił Jarvis – obsługiwany głosowo asystent Iron Mana. Radził sobie z zarządzaniem domem i (co ważniejsze) sprzętami Tony’ego Starka. Teraz obsługiwana głosowo platforma ma przyspieszyć działania w Publicis. Znajdzie pracowników pasujących do danego projektu, podpowie historie podobnych case studies, zsynchronizuje prace całego zespołu – tyle wiemy do tej pory. Ale czy stworzenie Marcela naprawdę wymagało od agencji należących do grupy rezygnacji z uczestnictwa w festiwalach kreatywności? To coś aż tak wielkiego?

Krzysztof SobieszekKrzysztof Sobieszek

Rezygnacja z udziału w festiwalach reklamowych – przypomnijmy, że tylko na rok – miała dwa wymiary. Jeden to danie całej branży jasnego sygnału o konieczności transformacji. Publicis jako jeden z liderów tego rynku podjął tak wyraźny i zdecydowany krok. Festiwale to jedne z najbardziej wyrazistych pomników branży reklamowej w jej znanej od kilkudziesięciu lat postaci. Dlatego odniesienie się do tego pomnika jest ważnym manifestem – „zmieniamy się nie tylko słowami, ale konkretnymi działaniami”. Aby te działania były konstruktywne, środki oszczędzone w ten sposób w grupie zostały przeznaczone na tak strategiczny i kluczowy projekt, jakim jest Marcel.

Nie jest to projekt mały i taktyczny, ale wyznacza wizję przyszłości Publicis. To coś więcej niż aktywny, działający, ambitny i naturalnie kosztowny projekt AI. Marcel stanowi namacalny symbol tego, dokąd grupa zmierza i czym się stanie.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się