Jak podejmować lepsze decyzje w marketingu i na zakupach

Nie nastąpi cud, że gdy zrozumiemy mechanizmy i poznamy błędy poznawcze, nagle przestaniemy je popełniać

Z Piotrem Buckim – szkoleniowcem, wykładowcą i autorem książki „Sapiens na zakupach” – rozmawiamy o marketingowych zastosowaniach ekonomii behawioralnej, ludzkim umyśle i etyce.

Piotr Bucki

Od 17 lat pomaga ludziom szlifować komunikację w różnych obszarach. Zawsze bazuje przy tym na psychologii poznawczej, neuronaukach i psycholingwistyce. Sprawdza teorię w praktyce, współpracując z firmami w Chile, Słowenii, Mołdawii, Azerbejdżanie, Austrii, Australii i w Polsce. Autor książek „Porozmawiajmy o komunikacji”, „Złap równowagę” i anglojęzycznej „Life’s a pitch and then you die”. Współautor i redaktor merytoryczny Startup Manual (Wolves Summit 2015), autor i opiekun serii BuckiAcademy. Publikuje regularnie na stronie www.bucki.pro. Współpracuje z najlepszymi ośrodkami startupowymi w Polsce (m.in. Krakowskim Parkiem Technologicznym, LPNT, Inkubatorem Starter, GPNT i PPNT), największym rządowym programem na świecie – Startup Chile i inkubatorami w Słowenii i Austrii. Występował m.in. na I love Marketing, Wolves Summit, Davos Communication Forum, PODIM Słowenia, Internet Beta, Social Media Convent, Inspiration Day w Szczecinie, PMI Congress w Antwerpii i wielu wielu innych konferencjach w kraju i na świecie.

Jak podejmować lepsze decyzje w marketingu i na zakupach
Jacek SzlakJacek Szlak

Rozmawiamy w kontekście książki „Sapiens na zakupach”. Do kogo jest ona tak naprawdę skierowana? Do konsumentów czy marketerów?

Piotr BuckiPiotr Bucki

Rozpocząłem ją oczywiście z intencją napisania dla marketerów i marketerek. Przypuszczam, że z taką intencją zamówił ją u mnie wydawca, bo zakładał, że profesjonalnemu odbiorcy będzie łatwiej ją sprzedać. W trakcie pisania zauważyłem, że piszę chyba dla jednych i drugich. Przede wszystkim jednak dla konsumentów i dla wszystkich innych sapiens, którzy są na zakupach i chcieliby lepiej zrozumieć swoje motywacje, oceny, wybory i błędy. To publikacja, po którą może sięgnąć każdy – choć takie stwierdzenie jest niebezpieczne dla samego marketingu mojej książki.

Mądry marketer i marketerka wyciągną dla siebie to, co może im się przydać w pracy. Z kolei mądry i otwarty na świat i wiedzę konsument i konsumentka zobaczą i wezmą dla siebie to, co mogą wziąć, żeby lepiej wybierać i oceniać.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja