Personalia

Zofia Smełka-Leszczyńska dołącza do Hill+Knowlton Strategies Poland jako chief creative strategist

Do Hill+Knowlton Strategies dołącza Zofia Smełka-Leszczyńska, obejmując stanowisko chief creative strategist. Jej rolą będzie nadzór nad procesami strategicznymi w obszarze budowania marek i wsparcie klientów w wyborze i wdrożeniu pozycjonowania kulturowego.

Będzie także uczestniczyć w tworzeniu i wdrażaniu produktów w ofercie H+K, jak Smarter+, czyli oferta zastosowania nauk behawioralnych w public relations.

Biznes PR potrzebuje transformacji, tak samo jak każda branża czy sektor, których kompetencje zostały w czasach COVID-u wystawione na wymagający sprawdzian. W H+K bacznie obserwujemy światowe trendy, ale też wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów. Ci coraz częściej sygnalizowali nam, że są zainteresowani kompetencjami z obszaru kreatywnych innowacji. Powołanie funkcji chief creative strategist i włączenie Zofii do ścisłego kierownictwa firmy jest punktem zwrotnym takiej właśnie transformacji. Dzięki niej od dzisiaj dysponujemy prawdopodobnie najmocniejszą ofertą na rynku – mówi Grzegorz Szczepański, prezes Hill+Knowlton Strategies.

Zofia Smełka-Leszczyńska wnosi do agencji ponad 13 lat doświadczenia marketingowego. Zdobyła je zarówno w dziedzinie strategii i badań jakościowych, jak i kreacji wielokanałowych kampanii – od spotów ATL, poprzez działania digital, po projektowanie nowych marek i usług. Jest doktorem kulturoznawstwa, magistrem psychologii, absolwentką studiów podyplomowych w zakresie projektowania usług. Autorka książki „Usunąć do 30 dni. Semiotyka polskich plakatów wyborczych” (Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2020).

Przed dołączeniem do H+K była strategy consultantem w Stratosferze. Wspierała tam klientów w zakresie analiz kulturowych i semiotycznych, badań jakościowych oraz budowania strategii marek. Zajmowała również stanowiska associate creative director i digital group head w K2 Internet. Wcześniej pracowała w agencjach Havas, McCann, G7 i Team One. Wspierała Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich przy strategii kampanii „16 dni przeciw przemocy wobec kobiet” i Stowarzyszenie Lambda Warszawa w opracowaniu kampanii społecznej „Jeśli to słyszysz, jeśli to mówisz”.

Współczesna komunikacja musi być nie tylko świeża i widoczna, ale przede wszystkim relewantna kulturowo i skuteczna w zmienianiu postaw. Czyli z jednej strony oparta na głębokich i istotnych wartościach, a z drugiej poprzedzona diagnozą motywacji, potrzeb i barier po stronie odbiorcy.

Łącząc kompetencje z zakresu antropologii kultury, której narzędzia pozwalają na zidentyfikowanie aktualnych dylematów i napięć społeczno-kulturowych, z narzędziami psychologii poznawczej i ekonomii behawioralnej, jesteśmy w stanie zaprojektować komunikację, która odwołuje się do wartości istotnych dla odbiorców, a jednocześnie korzysta z odkryć nauki dotyczących skutecznej perswazji. Dobór mediów, platform i generowanie contentu powinno każdorazowo zostać poprzedzone analizą społeczno-kulturową oraz behawioralną – dodaje Zofia Smełka-Leszczyńska, chief creative strategist w Hill+Knowlton Strategies.

  • 1
Zofia Smełka-Leszczyńska

Zofia Smełka-Leszczyńska


 

Reklama