„Wyciągnęliśmy wnioski i wdrożyliśmy procedury, żeby było bezpieczniej” – oświadczenie Green Caffè Nero
  • 0
  • 0
8.06.2018

„Wyciągnęliśmy wnioski i wdrożyliśmy procedury, żeby było bezpieczniej” – oświadczenie Green Caffè Nero

Firma Green Caffè Nero wydała kolejne oświadczenie w związku z oświadczeniami Sanepidu i doniesieniami medialnymi dotyczącymi zatruć w kawiarniach. Przekonuje, że wyciągnięto wnioski i wdrożono procedury, żeby było bezpieczniej.

Oświadczenie firmy Green Caffè Nero:

Wyciągnęliśmy wnioski i wdrożyliśmy procedury, żeby było bezpieczniej.

Informujemy, że we wszystkich kawiarniach Green Caffè Nero w pełni wdrożyliśmy zalecenia Sanepidu. Dzięki temu przecięto drogi zakażenia, o czym świadczy brak nowych zachorowań, które by nastąpiły po 31 maja 2018 r. (komunikaty nr 2 i 3 Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego w Warszawie z 7 i 8 czerwca 2018 r.).

Jako firma działająca w sektorze gastronomicznym mamy świadomość pełnej odpowiedzialności za bezpieczeństwo oferowanej żywności. Pragniemy podkreślić, że wyciągnęliśmy wnioski i wprowadziliśmy dodatkowe procedury, żeby było bezpieczniej.

W trybie natychmiastowym wycofaliśmy ze sprzedaży wszystkie ciasta z kremem z naszych kawiarni na terenie całej Polski. Stale oferujemy świeże kanapki oraz poddane obróbce termicznej ciasta sezonowe i quiche, podając je schłodzone wprost z lodówki. Tak jak dotychczas, zgodnie z naszą wewnętrzną procedurą, świeże ciasta dostarczamy do kawiarni dwa razy dziennie, a kanapki oferujemy maksymalnie przez 4 godziny od ich przygotowania, po czym wycofujemy je ze sprzedaży.

We wtorek 5 czerwca br. spotkaliśmy się też ze wszystkimi baristami w naszych kawiarniach, by powtórzyć zasady bezpieczeństwa żywności.

Dodatkowo wzmożyliśmy nasze wewnętrzne kontrole w zakresie badania bezpieczeństwa produktów zarówno w piekarni, jak i u dostawców surowców do produkcji naszych bagietek i ciast.

Pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa oferowanej żywności. Niedługo w naszych kawiarniach pojawią się nowe witryny chłodzące, których prototyp jest już w produkcji. Dzięki umieszczonym w nich termometrom klienci będą widzieć, jaka panuje w nich temperatura. W przypadku jej wzrostu powiadomi nas o tym sygnał dźwiękowy.

Jest nam bardzo przykro i współczujemy klientom, którzy zachorowali po wizycie w naszej kawiarni. Niezmiennie, zdrowie naszych gości jest dla nas najważniejsze. Jesteśmy w stałym telefonicznym kontakcie z osobami, które zgłosiły nam problemy po spożyciu naszych ciast. Na bieżąco dowiadujemy się o stan ich zdrowia i deklarujemy pełne wsparcie.

Powołaliśmy dedykowany zespół, który dołoży wszelkich starań, aby maksymalnie wspomóc poszkodowane osoby w procesie administracyjnym ubiegania się o odszkodowanie. Za pośrednictwem naszej firmy ubezpieczeniowej będziemy wypłacać rekompensaty poszkodowanym klientom, stosownie do  poniesionych strat.

Przypomnijmy: pod koniec maja do warszawskich szpitali trafiło kilkanaście osób z podejrzeniem zakażenia bakteriami salmonelli. Do zatrucia najprawdopodobniej doszło w kawiarniach sieci Green Caffè Nero.

tak sądzę

2 tygodnie temu

Firma PR-owa zrobiła to dobrze - podkreśliła, co należy, powtórzyła, co należy, obiecała, co należy. Spaskudziły wrażenie "dedykowany zespół" - korporacyjna nowomowa, której w kontakcie z klientami nie powinno być, oraz byk "wzmożyliśmy" - nie ma czasownika "wzmożyć", jest "wzmóc". Niby drobiazgi, ale nie u kogoś, kto komunikacją językową zajmuje się zawodowo.

8 czerwca 2018