Smutny karp na ulicach Warszawy w kampanii „Przerybane” CIWF Polska
  • 0
  • 17
20.12.2018

Smutny karp na ulicach Warszawy w kampanii „Przerybane” CIWF Polska

19 grudnia w Warszawie można było spotkać dużą pluszową rybę. Karp spacerował po głównych ulicach miasta, jeździł tramwajem oraz odwiedzał okoliczne targowiska. Jest on maskotką kampanii „Przerybane” organizacji Compassion in World Farming Polska. Celem działań jest zmiana naszego postrzegania zwierząt – również tych podwodnych.

Sprzedaż żywych karpi to przestarzały zwyczaj, który powoduje niewyobrażalne cierpienie tych zwierząt. Przetrzymywanie karpi w ogromnym stłoczeniu w basenach handlowych skutkuje licznymi uszkodzeniami ciała i złą jakością wody.

Karpie to inteligentne i płochliwe ryby, więc ilość bodźców, które pojawiają się przy sprzedaży, takich jak silne światło czy hałas, powoduje u ryb ogromny stres, a transport w plastikowych reklamówkach bez wody powinien być zakazany. Sposób uboju ryb przez często niewyszkolonych pracowników lub konsumentów w domu także pozostawia wiele do życzenia. Już czas zmienić nasze podejście do ryb – mówi dr Krzysztof Wojtas, dyrektor departamentu ds. ryb w Compassion Polska.

Okres przedświąteczny to czas, kiedy powinniśmy dzielić się uśmiechem i współczuciem – mówią przedstawiciele organizacji. Namawiają do wysłania gotowego e-maila do sieci handlowych, które wciąż sprzedają żywego karpia, aby zaprzestały takiej sprzedaży.

Dzięki działaniom Compassion Polska ze sprzedaży żywych ryb w ubiegłym roku zrezygnowała sieć supermarketów B1 (dawne markety Real). Ponadto sieci Auchan i Selgros ogłosiły w tym roku duże ograniczenie sprzedaży żywego karpia w swoich sklepach. Z kolei sieć marketów Piotr i Paweł wydała oświadczenie, w którym potwierdziła, że z powodów etycznych nie będzie sprzedawać żywego karpia.

Gotowy list do wysłania do sieci handlowych można znaleźć na stronie: www.ciwf.pl/karpie-apel.

  • 17

20 grudnia 2018

19 grudnia 2018