Publicis Media tworzy dział commerce
  • 0
  • 1
16.04.2018

Publicis Media tworzy dział commerce

Publicis Media tworzy dział commerce. Będzie on pomagać markom w integracji działań marketingowych i sprzedażowych, a także w rozwoju partnerstw biznesowych z platformami marketplace.

Zespół commerce powstał w ramach agencji marketingu efektywnościowego Performics. Jego zadania to:

  • wspieranie marketerów oraz klientów agencji Publicis Media (Starcom, Zenith, Blue 449, Spark Foundry, Performics, LiquidThread) w rozwijaniu kompetencji commerce na poziomie strategicznym i aktywacyjnym,
  • rozwijanie wiedzy w obszarze commerce w Publicis Media,
  • tworzenie rozwiązań i produktów będących źródłem wzrostu biznesu klientów.

Na czele zespołu stanął Paweł Wojciechowski, który objął stanowisko commerce directora.

W Publicis Media wierzymy, że jedynym źródłem wzrostu biznesu są lepsze doświadczenia ludzi z markami na całej ścieżce zakupowej konsumentów. Powołanie zespołu commerce jest kolejnym, niezwykle ważnym strategicznie krokiem w realizacji naszego manifestu. Commerce tworzy most pomiędzy marką a konsumentem w miejscu, które jest najbliżej decyzji zakupowej.

E-shop czy marketplace stają się dziś nie tylko miejscem transakcji, ale również medium, w którym marka buduje swój wizerunek i wiarygodność. W świecie omnichannel transakcja wychodzi poza prosty proces zakupowy i przebiega wielowymiarowo. Tym samym mówienie o aktywnościach online w oderwaniu od offline czy o samym e-commerce ma coraz mniejszy sens. Dlatego stawiamy na commerce – mówi Piotr Piętka, CEO Publicis Media Polska.

Kluczowymi obszarami działalności zespołu commerce będą:

  • Konsulting strategiczny. Wsparcie klientów w zrozumieniu, analizie zachowań i potrzeb konsumentów, budowaniu planów działań wykraczających poza standardowy miks mediów, dostarczanie insightów i kierunków do szybkiego i efektywnego wzrostu biznesu.
  • Uzupełnienie planowania mediów. Wykorzystanie pełnego spektrum punktów styku z marką, włącznie z inwestycjami w powierzchnie własne retailerów lub kierowanie ruchu do e-sklepów, tworzenie modeli partnerskich i synchronizację z działaniami promocyjnymi marki.
  • Tworzenie treści, ich odpowiednia prezentacja i dystrybucja. Zarządzanie wizerunkiem i spójnością marki w commerce, aby najlepiej realizować cele sprzedażowe i budować doświadczenie konsumenta. Obejmuje to procesy od projektów i aktywacji promocyjnych, przez landing pages, wyniki wyszukiwania on site, po budowanie baz recenzji i rekomendacji.

W realizacji poszczególnych projektów zespół commerce będzie korzystał ze wsparcia i kompetencji ekspertów ze specjalistycznych agencji i departamentów Publicis Media. Są nimi LiquidThread (content, digital, kreacja) oraz Data, Technology & Innovation/Analytics & Insight. W części przedsięwzięć dział commerce zamierza współpracować z agencją Saatchi & Saatchi IS, która realizuje globalne projekty w ramach struktury Publicis Communication.

Paweł Wojciechowski dołączył do Publicis Media w 2014 r. Przed objęciem kierownictwa działu commerce w Performics pracował jako business director. Odpowiadał za jakość działań z zakresu performance marketingu dla klientów agencji (m.in. Frisco.pl, W.Kruk, BRW, Obi, Getin Bank, Vistula) oraz rozwijanie kompetencji w zakresie e-commerce.

W branży internetowej pracuje od siedemnastu lat. Wcześniej związany był m.in. z Interia.pl, gdzie współtworzył dział e-commerce, z siecią reklamy efektywnościowej Novem oraz Weltbild Polska, gdzie był dyrektorem marketingu.

  • 1

16 kwietnia 2018