Pięć marketingowych trendów na Instagramie na 2019 r.
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 0
19.10.2018

Pięć marketingowych trendów na Instagramie na 2019 r.

Instagram to jeden z największych kanałów marketingowych naszych czasów. Świetnie nadaje się do prowadzenia działań content marketingowych, zamieszczania płatnej reklamy, ale i komunikacji marki z klientami. Daje możliwość zwiększania zaangażowania i osiągania większych niż średnia zwrotów z inwestycji. Jaka przyszłość czeka tę platformę w 2019 r.?

Serwis Instagram zmienił się znacznie od swojego debiutu w 2010 r. W czerwcu 2018 r. po raz pierwszy przekroczył globalnie 1 mld użytkowników miesięcznie. Branżowi eksperci na łamach portalu „Adweek” prognozują, w jakim kierunku pójdzie to medium w nadchodzącym roku.

  1. IGTV stanie się poważnym graczem
    Wprowadzona w czerwcu 2018 r. platforma IGTV pozwala na przesyłanie dłuższych materiałów wideo i odtwarzanie ich w pionie. Wertykalna orientacja wykorzystywana jest ze względu na przyzwyczajenia użytkowników urządzeń mobilnych. Jedną z pierwszych marek wprowadzających tę platformę do działań reklamowych była Chipotle. Według ekspertów IGTV w ciągu najbliższych 3–5 lat stanie się nowym YouTube. Młodzi lubią oglądać vlogerów. Najczęściej robią to na ekranach telefonów. IGTV umożliwia tworzenie wideo właśnie w pionowej orientacji, lubianej przez młodych oglądających treści poza domem. Zdaniem ekspertów Instagram znajdzie sposoby na zachęcenie firm do korzystania z IGTV. Te długie filmy zostaną następnie przycięte do wykorzystania w Stories i w feedzie.
  2. Mikromarki zdominują platformę
    Instagram stał się ulubionym medium małych marek. Jest też jednym z najlepszych kanałów dystrybucji ich treści. Eksperci przewidują, że wysyp mikrobrandów będzie trwał. Przykładem małej marki, która niemal z dnia na dzień mogła rozwinąć się dzięki Instagramowi, jest MVMT (zegarki). Istnieje również wiele firm, które działają podobnie jak firmy medialne. Stworzyły i utrzymują duże społeczności zwolenników i fanów, z którymi dzielą się swoimi sukcesami i nowościami.
  3. Stories ads – nowy rodzaj wertykalnych reklam
    Stories już od chwili wprowadzenia stały się jedną z najważniejszych części platformy. Odpowiadają użytkownikom i reklamodawcom, którzy chcą komunikować się bezpośrednio z odbiorcami. Reklamy w Stories umożliwiają markom wstawienie baneru między slajdami z opowieściami użytkowników. Są przy tym skuteczne, ponieważ płatna opcja pozwala na kreacje pełnoekranowe. Reklamodawcy powinni jednak pamiętać, by te reklamy były dobrej jakości i wpisywały się w estetykę platformy. Powinny być też mocno targetowane i zgodne z tym, co użytkownicy chcą zobaczyć, usłyszeć i kupić.
  4. E-commerce dzięki jednemu kliknięciu
    Choć Instagram nie jest aplikacja z natywnymi funkcjami e-commerce, nie można powiedzieć, że nie jest przyjazny e-sklepom. Już teraz jest w nim wiele możliwości związanych z zakupami, a eksperci przewidują, że w przyszłości będą pojawiać się kolejne udogodnienia. Najłatwiejszym i najefektywniejszym sposobem sprzedawania przez Instagram są posty z funkcją kup, dostępne w pojedynczych obrazach i Stories. Te wpisy zawierają małą ikonę, której dotknięcie wyświetla szczegóły produktu. Z kolei poprzez kliknięcie w Shop Now użytkownik może zostać przeniesiony do strony produktu u internetowego sprzedawcy, gdzie ma możliwość zakupu. Eksperci zwracają uwagę, że marki na Instagramie powinny używać nieformalnego języka i być jak zwykli użytkownicy. Skraca to dystans i powoduje, że internauci chętniej komentują, wchodzą w interakcje i są bardziej zaangażowani. Ponadto w 2019 r. łączność między światem on- i offline musi być w pełni zapewniona. Followersi powinni w realnym życiu widzieć walory produktów prezentowanych online.
  5. Angażujące funkcje, by spędzać więcej czasu na Instagramie
    Na Instagramie już teraz nie brakuje funkcji, które ułatwiają życie markom. Wśród nich są m.in. pytania, suwak emoji czy ankiety. Zapewniają one możliwość interakcji. Byliśmy już świadkami tego, jak marki wykorzystywały naklejki z pytaniami w Stories. Zdaniem ekspertów firmy w 2019 r. wprowadzą jednak swój biznes na zupełnie nowy poziom. Będą mogły otworzyć się na bezpośrednie rozmowy z obserwatorami. Jakie tematy są warte poruszenia? Specjaliści radzą, aby pytać o to samych instagramerów. Po prostu pozwolić im dzielić się historiami, cytatami, przepisami, spostrzeżeniami i innymi informacjami. Jest to prosta funkcja z dużym potencjałem zwiększenia lojalności i zaangażowania odbiorców.

Źródło: www.adweek.com

19 października 2018

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
19.10.2018

Rusza kolejna edycja Tour de E-commerce

Z badania przeprowadzonego przez Gemius wynika, że coraz więcej polskich internautów kupuje w sieci. Całodobowa dostępność e-sklepów, wygoda czy niższe ceny to tylko kilka z przyczyn, dla których Polacy pokochali zakupy online. Z kolei osoby z branży e-commerce starają się coraz profesjonalniej podchodzić do promocji swoich sklepów i obsługi klienta. Przydatną wiedzę mogą zdobyć podczas kolejnej edycji Tour de E-commerce.