Konferencja „Marketing w farmacji” już za nami
  • 0
  • 1
31.03.2021

Konferencja „Marketing w farmacji” już za nami

W dniach 15–19 marca kilkaset osób wzięło udział w organizowanej przez Polskie Towarzystwo Studentów Farmacji UJ CM konferencji „Marketing w farmacji”. Ze względu na sytuację epidemiczną całość wydarzenia została przeprowadzona online. Każdy z dni był poświęcony innemu obszarowi marketingu.

W poniedziałek o relacjach opowiedział Paweł Tkaczyk w wykładzie „Marketing w farmacji to… budowanie relacji”, gdzie zasugerował ciekawą koncepcję rozmowy z pacjentami. Anna Rogala przedstawiła temat „Zrozumieć pacjenta, czyli behawioralna odsłona marketingu” oraz przeprowadziła wieczorne warsztaty dla uczestników. Marcin Krajmas w swoim wystąpieniu „Rosnące znaczenie mediów społecznościowych w komunikacji kierowanej do HCP” doradzał uczestnikom, jak skutecznie wykorzystać social media.

Wtorkową sesję rozpoczął Krzysztof Pytel wykładem „Kształtowanie wizerunku apteki – jak mnie widzą, tak o mnie mówią”. Następnie głos zabrał Mateusz Szamałek z prelekcją „Usługi farmaceutyczne w aptece z perspektywy zarządzania jakością” oraz Karol Popis, mówiąc o „Standardzie obsługi pacjenta jako elemencie marketingu aptecznego”. Prelegenci pokazali słuchaczom skuteczne narzędzia zwiększające konkurencyjność aptek. Zagadnienie to rozszerzył Krzysztof Pytel, prowadząc warsztat na temat zarządzania ceną.

17 marca był dniem poświęconym promocji leków. Magdalena Bojko przedstawiła „Marketing Rx vs. OTC – podobieństwa i różnice”. Tomasz Chleby kontynuował temat w swoim wystąpieniu „Zarządzanie cyklem życia produktów OTC” oraz poprowadził warsztat na temat podstaw marketingu na rynku farmaceutycznym. Tego dnia odbył się też wykład Damiana Janiszewskiego, który uzmysłowił słuchaczom, jak zmienił się rynek przez pandemię COVID-19.

Kolejnego dnia prelegenci zabrali uczestników do internetu, gdzie o szczegółach działania e-aptek i źródle ich dochodów, już podczas warsztatu, opowiedział Grzegorz Głowiak. „Jak skutecznie wykorzystywać nowoczesne kanały komunikacyjne w farmacji” wytłumaczyła Marta Domańska. Łukasz Waligórski przedstawił „Media branżowe dla farmaceutów jako narzędzie marketingowe”.

Ostatni dzień wydarzenia rozwiał wiele wątpliwości związanych z pracą w marketingu farmaceutycznym. Mariusz Popin przedstawił sylwetkę idealnego kandydata – jakie musi mieć kompetencje i jakie będą wobec niego oczekiwania. Temat „Życie w marketingu – i co dalej” przybliżył Janusz Krupa. Ciekawe spostrzeżenia dorzucił Piotr Maciejewski w wykładzie „Marketing w aptekach, czyli jak działać w sytuacji stałego ograniczenia możliwości promocji aptek”. Warsztat zamykający całe wydarzenie nosił tytuł „Praca w marketingu farmaceutycznym z perspektywy praktyka”. Poprowadzony został przez Beatę Krysiak z firmy Soft Communication.

Marketing przy Kawie był patronem medialnym wydarzenia.

  • 1
Konferencja „Marketing w farmacji” na MS Teams 15–19 marca 2021 r.

Konferencja „Marketing w farmacji” na MS Teams 15–19 marca 2021 r.

31 marca 2021

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
31.03.2021

Polacy będą mniej zachowawczy w tegoroczną Wielkanoc niż rok temu – pokazuje badanie Inquiry

Niemal równo rok temu przygotowywaliśmy się do Świąt Wielkanocnych w nowej pandemicznej rzeczywistości. Chyba nikt wtedy nie przypuszczał, że w następne święta sytuacja nie ulegnie poprawie, a wręcz się pogorszy. Obecnie jednak jesteśmy oswojeni z epidemią, a ogólny stosunek do ciągle trwających obostrzeń również jest inny niż wiosną 2020 r. Firma Inquiry sprawdziła, jak w tym kontekście Polacy zamierzają spędzić najbliższą Wielkanoc.